استاندار خراسان جنوبی گفت: تلاش ما این است که از ظرفیت دولت و نهادهای مختلف در زمینه تکمیل زیرساخت‌های خراسان جنوبی استفاده کنیم تا زمینه توسعه، سرمایه گذاری و اشتغال در استان فراهم شود.

صنعت خراسان جنوبي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدصادق معتمدیان، در جلسه توسعه سرمایه‌گذاری سازمان گسترش ایران اظهار کرد: روز گذشته شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، خراسان جنوبی را به لیست پنج استان اولویت‌دار کشور در زمینه ریل‌گذاری اضافه کرد.

وی با بیان این‌که احداث راه‌آهن یکی از اَبَر پروژه‌هایی است که توسعه شرق کشور را در پی خواهد داشت، افزود: با توجه ویژه دولت به خراسان جنوبی، در سه ماه گذشته دو مصوبه هیات دولت را برای راه‌آهن استان داشته‌ایم که اختصاص ۷۰۰ میلیون یورو از منابع فاینانس خارجی از کشور روسیه یکی از مصوبه‌هاست.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی استانی محروم نیست و شاید بهتر باشد از واژه کمتر برخوردار استفاده کنیم چرا که برخوردار از ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها، ذخایر و نیروی انسانی بسیار توانمند است.

وی افزود: با توجه به این‌که عملیات احداث یک هزار هکتار گلخانه را براساس ظرفیت استان آغاز کرده‌ایم، نیازمند حمایت و سرمایه‌گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع هستیم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: با تصویب سند سازگاری با کم آبی استان برای اولین بار در کشور و انتقال ۶۰ میلیون مترمکعب آب از دریای عمان در تامین آب موردنیاز برای توسعه استان مشکلی نخواهیم داشت.

معتمدیان ادامه داد: انتظار ما این است که تا پایان دولت دوازدهم حداقل در هر شهرستان استان یک تفاهم‌نامه با محوریت وزارت صمت و شرکت‌هایی مانند ایدرو و ایمیدرو، داشته باشیم چرا که ما استان نوپایی هستیم و باید خلاءهای موجود در شهرستان‌ها را پوشش دهیم.

وی با بیان این‌که نیازمند همراهی در بخش اشتغال، صنعت، معدن و تجارت استان هستیم، تصریح کرد: تلاش ما این است که از ظرفیت دولت و نهادهای مختلف در زمینه تکمیل زیرساخت‌های خراسان جنوبی استفاده کنیم تا زمینه توسعه، سرمایه‌گذاری و اشتغال استان فراهم شود.

استاندار خراسان جنوبی از سفر بنیاد مستضعفان به استان خبر داد و بیان کرد: تلاش کردیم عقب‌افتادگی‌ها را در بخش زیرساختی و دیگر بخش‌ها اولویت‌بندی کنیم.

معتمدیان یادآور شد: حداقل هزار میلیارد تومان با شرکت ایدرو در استان سرمایه‌گذاری خواهد شد که در فاز اول ۵۶۰ میلیارد تومان در قالب سه طرح خواهد بود.

کد خبر 465938

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha