مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشتر کالاهای صاداراتی این استان از گمرک سایر استان‌ها صادر شده است.

گمرک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،   «سالار حسین پور»  با بیان این‌که توسعه صادرات غیرنفتی به‌عنوان یکی از اولویت‌های استان است، افزود: سند توسعه استان تدوین شده است.

وی اظهارکرد: صادرات این استان از یک عقب ماندگی تاریخی رنج می برد، گمرک استان هنوز نتوانسته پیشرفت واقعی خود را داشته باشد و اظهار کالاها بصورت تخصصی در گمرک استان انجام نمی شود و این مساله باعث شده که کالاهای دارای قابلیت صادرات از گمرکات سایر استان‌ها صادر شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: طی سال گذشته چهار میلیون و چهار هزار دلار کالا از این استان صادر شده در حالی که ۸ میلیون و ۸۰۰هزار دلار کالای استان از گمرک سایر استان‌ها صادر شده که نشان می‌دهد نیاز است گمرک استان در زمینه توسعه بخش‌های تخصصی گام‌های بزرگ‌تری بردارد تا بتوانیم کالاهای استان را به نام خود استان صادر کنیم.

حسین پور بیان کرد: البته نیاز به یکسری زیرساخت‌هایی از جمله ایجاد واحدهای صنعتی سورتینگ و بسته بندی کالاها در استان وجود دارد.

کد خبر 465888

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha