عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی کردستان، با بیان این‌که برندسازی نیازمند خلاقیت است، گفت: برندسازی هویت، شخصیت و یک ذهنیت پایدار برای مصرف‌کنندگان به وجود می‌آورد که می‌تواند یک محصول و سازمان را از سایرین متمایز و متفاوت کند.

برندسازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سامان شیخ‌اسماعیلی با اشاره به مفاهیم نوین بازاریابی، اظهارکرد: رشته بازایابی و مارکتینگ موضوعی جدید و نوین نیست بلکه ابزارهای آن به روز و تجدید شدنی است.

وی با اشاره به این‌که تغییرات در مارکتینگ بسیار سریع اتفاق می‌افتد، افزود: تغییرات در رشته بازاریابی، کاملا مبتنی بر ارتباطات است، در واقع ارتباطات جزو فیلدهایی است که ابزارهای آن کمتر از یک سال همانند تلگرام بسیار سریع تغییر می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد کردستان، بیان کرد: در این تغییرات ابزاری، کیفیت، قیمت گذاری، خدمات به مشتری، روش‌های ارتباط گیری و پشتیبانی بسیاری ضروری است که باید مورد توجه مارکتینگ قرار بگیرد.

شیخ‌اسماعیلی عنوان کرد: اصلاح بازاریابی برای مارکتینگ غلط است چرا که از دید مشتری محصولات طوری تولید شده که بازاریاب منتظر است محصولات فورا به فروش برود در حالی که فروش پایان کار نیست.

وی ذکر کرد: مارکتینگ اساسا رشته‌ای برای قبل از تولید محصول است به این معنی که عمده ابزارها و روش‌هایی که در اختیار دارد محصولی تعریف شود که نیاز به فروش نداشته باشد به عبارتی بهترین نوع بازاریابی، بازاریابی است که فرد از عملیات فروش بی نیاز باشد و مشتریان برای محصولات صف ببندند و لازم نباشد عملیات فروشندگی انجام بگیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد کردستان، تصریح کرد: آسیب‌شناسی و ریشه‌یابی بسیاری از معضلات کسب و کارهای سطح استان کردستان نشان می‌دهد که برندسازی یکی از مقوله‌هایی است که نیاز به توجه خیلی زیادی دارد.

شیخ‌اسماعیلی خاطرنشان کرد: بسیاری از شرکت‌های استان کردستان برندسازی نمی‌کنند و این یک معضل در بخش تولیدات است و با این عقیده که شرکت کوچکی دارند اقدام به ثبت برند نمی‌کنند.

وی اذعان کرد: ارزش کسب و کارها و بیزنس‌ها به کارخانه‌ها نیست بلکه به شخصیت، هویت و رضایت تمام الگوها و تداعی‌های ذهنی و خاطرات و ایده‌هایی است که بازاریاب در ذهن مخاطب ساخته است.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی کردستان، با بیان این‌که برندسازی نیازمند به خلاقیت است، یادآور شد: برندسازی ایجاد هویت، شخصیت، یک ذهنیت پایدار برای مصرف کنندگان به وجود می‌آورد که می‌تواند یک محصول و سازمان را از سایرین متمایز و متفاوت کند.

کد خبر 465885

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha