مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۶۰۰ جوان قصرشیرینی برای انجام فعالیت‌های کشاورزی در اراضی طرح گرمسیری و حضور در اولین طرح گردشگری اجتماع‌محور ثبت نام کرده‌اند.  

ايران كرمانشاه

به گزارش همشهری انلاین به نقل از ایسنا، صابر رحیمی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمانشاه، بااشاره به حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان از اجرای طرح‌های ملی پیشنهادی توسط سمن‌ها، اظهار کرد: در ماه‌های گذشته سمن‌های حوزه جوانان کرمانشاه ۱۹ طرح ملی را به وزارتخانه ارسال کردند که خوشبختانه با اجرای اکثر این طرح‌ها موافقت شد.  

وی تصریح کرد: برای اجرای شش طرح از این طرح‌ها بیش از ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته تا در مناطق مختلف استان اجرایی شوند.  

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه طرح "جوان و مرزداری" را از جمله این طرح‌ها خواند و افزود: در این طرح جوانانی نخبه از ۱۶ استان مرزی کشور به کرمانشاه خواهند آمد تا قابلیت‌ها و ایده‌های خلاقانه خود را در حوزه‌های مختلف در قالب یک نمایشگاه نشان دهند.  

وی اضافه کرد: "مرز داری و علم و پژوهش"، "مرز داری و معنویت و اخلاق و شهادت"، "مرزداری و عزتمندی و تعهد اجتماعی"، "مرزداری و اقتصاد" و "مرزداری و سبک زندگی" پنج محور برپایی این نمایشگاه خواهد بود.  

رحیمی اعلام کرد: تمامی مراحل اجرای این طرح توسط سمن‌های جوان استان انجام می‌گیرد و زمینه‌ای نیز فراهم شده تا سرمایه گذاران در این نمایشگاه حضور داشته و با دستاوردهای جوانان نخبه آشنایی پیدا کنند.  

وی برگزاری جشنواره لیمو قصرشیرین طی روزهای آینده، اجرای اولین طرح گردشگری اجتماع محور در شهرستان هرسین و برگزاری المپیاد ورزشی سمن‌های حوزه جوانان کشور در شهر مرزی قصرشیرین را از دیگر طرح‌هایی برشمرد که توسط سمن‌های حوزه جوانان در استان اجرایی خواهد شد.  

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در ادامه به طرح واگذاری بخشی از زمین‌های کشاورزی طرح گرمسیری در قصرشیرین به جوانان این شهرستان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۶۰۰ جوان قصرشیرینی برای استفاده از این طرح ثبت نام کرده‌اند که به هرکدام از آنها بین دو تا سه هکتار زمین داده می‌شود تا در آن فعالیت کشاورزی داشته باشند.  

وی افزود: این جوانان می‌توانند با تشکل تعاونی‌های یازده تا دوازده نفره زمین‌ها را در اختیار بگیرند و روی آنها فعالیت کنند.  

رحیمی در ادامه بابیان اینکه بانک اطلاعاتی جوانان نخبه استان در حال تهیه است، عنوان کرد: علیرغم اینکه به همه دستگاه‌ها اعلام کرده‌ایم که برای تکمیل این بانک به ما کمک کنند، اما تاکنون تنها دو دستگاه علوم پزشکی و جهاددانشگاهی همکاری‌های لازم را داشته و جوانان نخبه خود را معرفی کرده‌اند.  

خلیل جلیلی معاون پژوهشی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه نیز در این نشست به حمایت‌های پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه از ایده‌های جوانان خلاق استان اشاره کرد و گفت: این حمایت‌ها در دو بُعد آموزشی و در اختیار دادن امکانات و تجهیزات انجام می‌گیرد تا با اجرایی شدن این ایده‌های خلاقانه زمینه اشتغال جوانان فراهم شود.  

وی تاکید کرد: اگر در بحث اشتغال در فضای مجازی در استان یک چشم انداز تعریف شود، پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه می‌تواند در این زمینه گام‌های مهمی بردارد.  

کد خبر 465884

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha