قائم‌مقام کمیته امداد سمنان از بهره‌مندی یک هزار و ۶۱۵ کودک مبتلا به سوء تغذیه استان از سبد غذایی خبر داد.

سوء تغذیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد قوسی اظهار کرد: این اقدام در راستای محرومیت‌زدایی و جلوگیری از فقر تغذیه‌ای و به منظور تامین حداقل نیاز غذایی کودکان نیازمند زیر ۶ سال استان که سرپرستان آنها توانایی مالی کافی را ندارند ایجاد شده است.

قائم‌مقام کمیته امداد سمنان بابیان اینک‌ه مادران  شیرده تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان نیز از سبد غذایی بهره‌مند شدند، افزود: در کمیته امداد تلاش شده تا برای جلوگیری از سوءتغذیه کودکان و بهبود درمان آنان  نگاه به این مادران نیز در اولویت قرار دارد تا از سوءتغذیه احتمالی کودکان جلوگیری شود.

وی بابیان این‌که میانگین دریافتی هر کودک مبتلابه سوءتغذیه در استان ماهانه ۹۵ هزار تومان است، ادامه داد: در هشت ماهه سال جاری ۱۲ هزارو ۷۰۰ بسته غذایی بین این کودکان توزیع شده است.

قائم‌مقام کمیته امداد سمنان بابیان اینکه یک هزار و ۶۱۵ کودک مبتلابه سوء تغذیه استان از سبد غذایی در سال جاری بهره‌مند شدند، افزود: این اقدام در راستای محرومیت‌زدایی و جلوگیری از فقر و تغذیه به منظور تامین حداقل نیاز غذایی کودکان نیازمند زیر ۶ سال استان که سرپرستان آنها توانایی مالی کافی را ندارند ایجاد شده است.

قوسی بابیان این‌که برای جلوگیری از سوء تغذیه کودکان در بازه زمانی ۶‌ماهه کودکان تحت حمایت این نهاد مورد پایش قرار می‌گیرند خاطرنشان کرد: کلاس و کارگاه‌های آموزشی و طرح‌های پیشگیری برای این افراد برگزار می‌شود تا این موارد بیماری را به حداقل کاهش دهیم.

وی با اشاره به این‌که سبد غذایی ویژه کودکان زیر پنج سال دچار سوء تغذیه شامل حبوبات، لبنیات، برنج، روغن، گوشت مرغ و ماهی است، گفت: زمینه مشارکت خیران برای کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال نیز فراهم‌ است و  خیران می‌توانند با حمایت از طرح همسفره در تأمین منابع مالی مورد نیاز برای رفع سوء تغذیه کودکان زیرپنج سال مشارکت کنند.

قائم مقام کمیته امداد استان سمنان به ۳۶۰ مددجو دارای بیماری صعب‌العلاج، سرطانی و خاص که ماهانه هزینه‌های درمانی زیادی دارند اشاره کرد و گفت: اگرچه حمایت‌های کمیته امداد تا حدودی به بهبود وضعیت آنان کمک می کند اما ورود خیران و نیکوکاران می‌تواند آلامی بر درد این عزیزان باشد.

کد خبر 465882

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha