چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
۰ نفر

شرکت‌های چینی با سرمایه‌گذاری در ۲ بخش معدن و صنعت کرمانشاه برای بیش از یک هزار و ۵۰۰ کرمانشاهی اشتغال‌زایی می‌کنند.  

ایارن و چین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این شرکت‌ها ۲ پروژه تولید سالانه ۲۰ هزار تن آلیاژ منگنز و سیلیکون در سال و کارخانه ساخت کاشی و سرامیک را در کرمانشاه اجرایی خواهند کرد.  

بر اساس آنچه سه‌شنبه شب(پنجم آذر) با حضور سرمایه‌گذاران چینی در کارگروه سرمایه گذاری استان که در استانداری کرمانشاه تصویب شد، کارخانه تولید آلیاژ منگنر و سیلیکون با سرمایه گذاری ۱۰ میلیون یورو در شهرک صنعتی مرصاد ایجاد خواهد شد و برای ۱۲۵ نفر اشتغالزایی خواهد کرد.  

«فو جیان»، سرمایه‌گذار این کارخانه در جمع مدیران استان کرمانشاه گفت: زمین برای اجرای طرح خریداری شده است و به زودی روند اجرای پروژه آغاز خواهد شد.  

وی افزود: دستگاه‌های مورد نیاز کارخانه نیز اکنون در کشور چین در حال ساخت هستند که پس از پایان ساخت ساختمان کارخانه، به ایران منتقل خواهند شد.  

کارخانه تولید کاشی و سرامیک نیز قرار است با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون یورو در شهرک صنعتی زاگرس ایجاد شود.  

این شرکت که قرار است ۸۰ درصد محصولات آن به خارج از ایران صادر شود، صد نفر از کارکنان متخصص خود را از چین به ایران می‌آورد و برای یک هزار و ۴۰۰ کرمانشاهی هم اشتغالزایی می‌کند.  

«هونان یاتا»، سرمایه گذار این پروژه گفت: بخش‌های مختلفی از ایران را برای اجرای پروژه خود در نظر گرفتیم اما حمایت و استقبال خوب مدیران کرمانشاه ما را به این استان جذب کرد؛ امیدواریم بتوانیم با ساخت این کارخانه هم به کرمانشاه کمک کنیم و هم برای شرکت خود سودآوری داشته باشیم.  

استاندار کرمانشاه نیز در این نشست با استقبال از حضور سرمایه گذاران خارجی در کرمانشاه خطاب به آنها گفت: ما از دارایی و سرمایه‌های شما مثل سرمایه خود حفاظت می‌کنیم و نگران ریسک سرمایه گذاری در کرمانشاه نباشید.  

هوشنگ بازوند به مدیران استان دستور داد که مشکلات پیش روی این ۲ پروژه همچون تامین برق، اختصاص زمین و احداث جاده را هرچه زودتر برطرف کنند.  

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی است.  

نرخ بیکاری استان کرمانشاه در فصل تابستان امسال ۴/۱۴ درصد اعلام شده است.  

کد خبر 465854

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha