جام جهانی کشتی فرنگی سال ۲۰۱۹ با پیگیری‌ها و رایزنی‌های سیاسی ورزشی و تغییر تاریخ به میزبانی ایران برگزار می‌شود.

كشتي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان برای حفظ حق میزبانی ایران از سوی اتحادیه جهانی کشتی با تماس‌های تلفنی با سفیران ایران در کشورهای ژاپن و روسیه خواستار پیگیری حضور نمایندگان این کشورها در جام جهانی تهران شد. در نهایت با تلاش‌های کمیته ملی المپیک، فدراسیون کشتی، تماس با مامیاشویلی، رئیس فدراسیون کشتی روسیه و کمک‌های وزارت خارجه و استفاده از ظرفیت سفرای گرجستان، ژاپن و روسیه در تهران، با تغییر تاریخ، برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی در تهران قطعی شد.

با تصمیم اتحادیه جهانی کشتی، برگزاری رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۹ تهران به دلیل برخی مسائل به تعویق افتاد. این تصمیم در جلسه کمیته اجرایی اتحادیه جهانی در استانبول ترکیه اتخاذ شد. در این نشست تصمیم گرفته شد به دلیل انصراف دو کشور از حضور در این رقابت‌ها و همچنین توصیه وزارت خارجه برخی کشورها برای به تعویق انداختن بازی‌ها، جام جهانی در زمان دیگری برگزار شود.

دبیر کل اتحادیه جهانی کشتی هم اعلام کرد در حال حاضر شرایط برای برگزاری رقابت‌ها مناسب نیست. قرار بود این رقابت‌ها روزهای پنجشنبه و جمعه (۷ و ۸ آذر) با حضور ۸ تیم برتر پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی سال ۲۰۱۹ جهان در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار شود.

کد خبر 465851

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha