مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
۰ نفر

رئیس اداره حفاظت محیط‌ ‌زیست آستارا از کشف دومین محموله بزرگ قاچاق پرندگان خبر داد.

سهره طلائی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان، این محموله حاوی ۱۰۵ قطعه پرنده سهره طلایی بوده که توسط ماموران یگان حفاظت محیط‌ ‌زیست آستارا از قاچاقچیان پرندگان در این شهرستان کشف و ضبط شد.

مصطفی فلاح مجاور با اعلام این خبر گفت: این تعداد سهره طلایی که غیر قانونی توسط متخلفان صید شده و با اتوبوس در حال انتقال به تهران بود، توسط ماموران یگان حفاظت محیط‌ ‌زیست شهرستان مرزی بندر آستارا در یک عملیات غافل‌گیرانه شبانه کشف و ضبط شد.

 وی گفت شکارچیان غیرقانونی و فاقد مجوز برخلاف مقررات شکار و صید این تعداد پرنده زیبا را در زیستگاه‌های شهرستان زنده‌گیری کرده و برای فروش به تهران می‌بردند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌ ‌زیست آستارا افزود: از این متخلفان دو قفس نگهداری پرنده نیز کشف و ضبط شد. رییس اداره حفاظت محیط‌ ‌زیست شهرستان آستارا در ادامه اظهار داشت متخلفان با تشکیل پرونده به مقام قضایی تحویل شدند که طبق قانون ضرر و زیان وارده به محیط‌ ‌زیست ناشی از صیدو قاچاق سهره به ازای هر قطعه دو میلیون ریال است که دادخواست مطالبه آن در این پرونده با توجه به تعداد سهره کشف شده به مبلغ بیش از دویست میلیون ریال نیز به مرجع قضایی ارسال شده است.

فلاح مجاور در پایان گفت سهره‌ها از جمله پرندگان آوازخوان هستند که در ایران فقط نوع سهره طلایی وجود دارد که آن را سهره پیشانی قرمز نیز می‌دانند و سهره طلایی یکی از محبوب‌ترین انواع سهره در اروپا به شمار می‌رود.

چهره این نوع سهره قرمز رنگ و گونه‌های سفید و پیشانی سیاهی دارد که دو خط سیاه از پیشانی به سوی گردن می‌رود. رنگ پرهای پشت خاکستری و بال‌های آن سیاه بوده و لکه‌های زرد بر روی آن دیده می‌شود که نر و ماده آن شبیه بوده و پرنده نر خوش نقش و نگارتر است.

کد خبر 465714

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha