سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
۰ نفر

مدیر مخابرات منطقه کردستان آمار واگذاری سرویس فیبر نوری به متقاضیان را در سال جاری بیش از ۸۲۰ مورد اعلام کرد.

حکمت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آزاد حکمت گفت:تاکنون چهار هزار و ۶۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در نقاط مختلف استان اجرا شده که ۲۹ کیلومتر آن مربوط به امسال است.

وی با اشاره به ایجاد ظرفیت واگذاری سرویس FTTH برای ۳۰ هزار شماره در استان افزود: در حال حاضر یک هزار و ۸۱۷ مشترک از این فناوری بهره‌مند هستند.

حکمت آمار واگذاری سرویس فیبر نوری به متقاضیان را در سال جاری بیش از ۸۲۰ مورد اعلام کرد و افزود: ظرفیت نامحدود، بستر امن، امکان استفاده کامل از اینترنت اشیا، سیستم مبتنی بر آی پی و امکان هوشمندسازی، از جمله امکانات و ظرفیت‌های استفاده از فیبر نوری است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با بیان اینکه آساوله سنندج، اولین روستایی است که در کشور شبکه فیبر نوری در آن اجرا می‌شود، گفت: مسکن مهر دگایران سنندج، تازه آباد سقز، قای برده و بنی رزان بانه از جمله نقاطی هستند که به شبکه فیبر نوری متصل شده‌اند.

حکمت با اشاره به اینکه فیبرنوری یکی از پایدارترین راه‌های ارائه‌ اینترنت با کیفیت است که مشکلات سایر فناوری‌ها را ندارد، اضافه کرد: با بهره‌گیری از خدمات فیبر نوری می‌توان سرویس‌های مختلفی از جمله اینترنت، سرویس‌های چند رسانه‌ای و سایر سرویس‌ها را بر بستر دیتا با سرعت و کیفیتی بسیار بالاتر از کابل مسی در اختیار مشترکان قرار داد.

وی یادآور شد: از این پس کابل‌کشی‌ و واگذاری اشتراک‌های جدید تلفن ثابت در استان بر بستر فیبر نوری انجام می‌شود و متقاضیان می‌توانند از مزایا و خدمات این سرویس بهره‌مند شوند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اظهار داشت: طراحی و اجرای شبکه کابل در نقاط فاقد شبکه، تقویت کافوها و اجرای آبونه در نقاط مورد نیاز، ظرفیت سازی در شهرک‌ها ومجتمع‌های تازه تاسیس و تبدیل کافوهای مسی به نوری از جمله اقداماتی است که امسال انجام شده است.

کد خبر 465711

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha