مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
۰ نفر

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: جمعیت دامی ایلام برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های تب برفکی به‌صورت رایگان واکسیناسیون می‌شوند.

واکسیناسیون دام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، وهاب پیرانی، مدیرکل دامپزشکی استان ایلام صبح روز سه‌شنبه پنجم آذر در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به افزایش احتمال بروز بیماری‌های تنفسی در پرندگان با شروع فصل سرما، اداره دامپزشکی استان ایلام برای جلوگیری از ابتلای طیور بومی و حفظ امنیت زیستی در طیور صنعتی، در شش‌ماهه اول سال‌جاری نسبت به انجام طرح واکسیناسیون طیور بومی بر علیه بیماری نیوکاسل به صورت رایگان اقدام کرد.

وی افزود: همچنین در شش‌ماهه دوم سال‌جاری، برنامه واکسیناسیون رایگان علیه بیماری‌های تب برفکی در گوسفند، بز، گاو، واکسیناسیون علیه بیماری بروسلوز(تب مالت) در بره‌ها، و همچنین واکسیناسیون ppr در دام‌های حساس انجام خواهد پذیرفت.

مدیرکل دامپزشکی ایلام اضافه کرد: تب برفکی یک بیماری مخصوص دام و احتمال سرایت آن به انسان بسیار کم است، ایجاد تب شدید، آبریزش از چشم، وجود کف در دهان، زخم شدن دهان و لنگش حیوان از علایم این بیماری است.

وی بیان کرد: کاهش شیر در دام‌ها، کاهش تولید فرآورده‌های گوشتی، کاهش باروری و بروز تلفات در دام‌های جوان از جمله خسارت‌های اقتصادی ناشی از بیماری تب برفکی است.

پیرانی یادآور شد: برای جلوگیری از همه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام پایش و رصد مستمر و روزانه بیماری‌های مشترک در جمعیت دامی استان، توسط شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌های استان به‌صورت هماهنگ انجام می‌پذیرد.

کد خبر 465695

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha