معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اعلام نتایج آخرین پایش قیمتی کالاها در این استان گفت: روند کاهشی نرخ انواع کالا در استان ادامه یافته است.

فروشگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان پس از برگزاری شانزدهمین نشست کارگروه تنظیم بازار استان در این باره اظهار کرد: براساس این مقایسه قیمت سه قلم کالا کاهش یافته و روند کاهشی نرخ انواع کالا در استان ادامه یافته است.

وی افزود: عرضه مستقیم گوشت قرمز با قیمت هر کیلو ۷۰ هزار تومان در ۲۲ نقطه از مشهد و برخی شهرستان‌های استان آغاز شده و برخی فروشگاه‌های دیگر سطح شهر به تبع آن قیمت خود را کاهش داده‌ و آن را به قیمت هر کیلو ۶۵ هزار تومان رسانده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: اتحادیه میادین میوه و تره‌بار طی دو روز آینده عرضه مستقیم سیب زمینی و پیاز را در سطح عمده‌فروشی به قیمت مناسب در ۱۵ نقطه شهر مشهد آغاز می‌کند.
رسولیان افزود: با همکاری اتحادیه‌ و مرغداری‌ها، قیمت تخم مرغ نیز در این استان کاهش یافته و به قیمت هر کیلو گرم هشت هزار و ۶۰۰ تومان رسید.

وی ضمن بیان اینکه اجرای طرح شناسایی و گواهینامه‌دار کردن کشتارگاه‌های دام در خراسان رضوی نیز به زودی آغاز خواهد شد، ادامه داد: جوجه ریزی مرغداری‌ها در خراسان رضوی طی شش ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشته است لذا نگرانی از بابت تامین گوشت مرغ در استان وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به طرح ساماندهی کشتارگاه‌های طیور در استان گفت: ۸۵ کشتارگاه در این زمینه شناسایی و گواهینامه برای آنها صادر شده است که این مهم روند نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها را افزایش می‌دهد.

رسولیان افزود: اتحادیه صنف تاکسی ‌تلفنی مشهد اعلام کرده است به دنبال افزایش نرخ بنزین، هیچ تغییری در نرخ کرایه حمل مسافر اعمال نشده و خودروها همچنان براساس نرخ‌نامه‌ای که در مرداد ماه امسال به تصویب رسید، عمل می‌کنند.

وی گفت: در نشست تنظیم بازار مصوب شد اتحادیه صنف تاکسی تلفنی مشهد طی سه روز آینده، نرخنامه را در همه تاکسی‌های تلفنی سطح شهر نصب کند تا مردم نسبت به نرخ‌ها آگاهی یابند و نظارت بر این روند توسط اتحادیه انجام گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: سهمیه جدید برنج پاکستانی به میزان یک هزار و ۷۰۰ تن به خراسان رضوی اختصاص یافته که از این میزان ۸۰۰ تن توسط صاحبان کالا و باقی مانده این سهمیه توسط صنوف، شرکت‌های تعاونی و فروشگاه‌های خاص توزیع می‌شود.

کد خبر 465688

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha