مراسم معرفی برترین‌های دو و میدانی جهان در سال ۲۰۱۹ در موناکو برگزار شد و الیود کیپچوگه و دلیله محمد عنوان برترین‌ها را به خود اختصاص دادند.

اليود كيپچوگه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سایت فدراسیون دو و میدانی، کیپچوگه که سال گذشته نیز این عنوان را از آن خود کرده بود، آوریل سال جاری میلادی برای چهارمین بار در دوی ماراتن لندن به مقام قهرمانی رسید و سومین رکورد سریع دنیا را به نام خود ثبت کرد. البته این دونده کنیایی ۳۵ ساله چندی قبل در شهر وین توانست دوی ماراتن را در کمتر از ۲ ساعت تمام کند و یک رکورد جاودانه به نام خود به ثبت برساند، هر چند که این این رکورد به دلیل استفاده از نیروهای کمک، لیزر و … هرگز به ثبت رسمی نرسید.

همچنین دلیله محمد ۲۹ ساله توانست در سال ۲۰۱۹ دو بار رکورد دوی ۴۰۰ متر با مانع زنان را جابه‌جا کند. او نخستین رکوردشکنی را در ماه جولای و در مسابقات قهرمانی آمریکا با زمان ۵۲.۲۰ ثانیه انجام داد؛ رکوردی که از سال ۲۰۰۳ به بعد شکسته نشده بود. دومین رکوردشکنی نیز در مسابقات قهرمانی جهان در دوحه بود که زمان ۵۲.۱۶ ثانیه را ثبت کرد و برای نخستین بار قهرمان دنیا شد. او همچنین توانست مدال طلای دوی ۴ در ۴۰۰ متر را نیز به خود اختصاص دهد.

در مراسم معرفی برترین‌های دو و میدانی جهان در سال ۲۰۱۹ جوایز دیگری نیز توزیع شد. جایزه ستاره در حال رشد مردان به «سلمون بارگا» ۱۹ ساله از اتیوپی رسید.

کد خبر 465654

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha