یک کارآفرین گفت: یک سنگ سه هزار سال در دل کوه منتظر می‌ماند تا روزی به دست صنعتگری برسد و آن را تبدیل به گوهری کند که نشانی از معجزه خدا است.

سنگ‌های تزئینی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ناهید شکاری، کارآفرین رشته تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی با بیان اینکه سنگ‌های سخت را تبدیل به نان گرم سفره‌های مردم می‌کنیم، اظهار کرد: با ۱۲ سال سابقه در زمینه تراش سنگ درحال حاضر مجری طرح آموزش رایگان به شرط اشتغال برای زنان سرپرست خانواده هستم.

وی با اشاره به اینکه رشته تراش سنگ جزء هنرهای سخت و به خاطر گرد وغبار، زیانبار محسوب می‌شود، تصریح کرد: زمین مازندران غنی از انواع سنگ‌های مختلف مانند جاسپر، عقیق، کوارتز و غیره است که بعد از استخراج قابلیت تبدیل به انواع زیورآلات را دارد.

این کارآفرین سنگ‌تراش با بیان اینکه تراش سنگ هنری پر سود است، خاطرنشان کرد: انواع سنگ‌ها در داخل رودخانه‌ها، کوه‌ها و معادن مازندران به وفور یافت می‌شود و بیشتر در مناطق کجور و بلده و اطراف رودخانه آب پری وجود دارند.

شکاری گفت: ۲ ماه پیش اولین نمایشگاه دائمی سنگ و گوهر در بوستان لاله شهرستان رویان و با حمایت شهرداری و شورای شهر افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه تشخیص سنگ‌ها نیاز به دوره‌های آموزشی گوهر شناسی، تراش جواهرات و جواهرسازی دارد، افزود: ما کلاس‌های آموزشی را به صورت رایگان برای بانوان سرپرست خانواده، مددجویان کمیته امداد و مددجویان بهزیستی و با دریافت هزینه برای عموم مردم برگزار می‌کنیم.  

این کارآفرین سنگ‌تراش با بیان اینکه ابزار آلات رشته تراش سنگ در مازندران وجود ندارد، یادآور شد: لوازم مورد نیاز این رشته را باید از تهران، اصفهان و یا مشهد تهیه کنیم اما با وجود سخت بودن این کار تراش سنگ‌های قیمتی هنری بسیار لذت بخش است.

کد خبر 465642
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha