وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آموزش پزشکی در کشور با هدف ارتقای سلامت شهروندان باید جامعه محور شود.  

سعيد نمكي

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سعید نمکی روز سه شنبه در آئین آغاز اجرای طرح "هر خانه یک پایگاه سلامت" به طور آزمایشی (پایلوت) در سه شهر کشور (محمدیه قزوین، کاشان و سمنان) که در جریان سفر به استان قزوین برگزار شد، افزود: این طرح سرفصل جدیدی در نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی کشور و جامعه محور شدن آموزش پزشکی در ایران است که امیدواریم با جلب مشارکت مردم در راستای اجتماعی کردن نظام ارائه خدمات بهداشتی و درمانی گام‌های بلندی بردارد.  

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: با جامعه محور شدن آموزش پزشکی، شهروندان سالم تری خواهیم داشت و هزینه‌های درمانی نیز کاهش پیدا خواهند کرد.  

این طرح در راستای ارتقای سلامت و پیشگیری، مراقبت از عوامل خطر و بیماری‌ها و بازتوانی و توانبخشی در گروه بیماران حاد و مزمن و به منظور عملیاتی کردن مراقبت در نظام ارائه خدمات در قالب سطح بندی اجرا می‌شود.  

طرح یاد شده در نخستین سال اجرای خود به طور آزمایشی در شهرهای محمدیه از توابع استان قزوین، کاشان از توابع استان اصفهان و سمنان اجرا می‌شود.  

نحوه اجرای این طرح به این گونه است که از هر خانوار یک نفر به نمایندگی انتخاب و در سه بعد پیشگیری، درمان و کمک‌های اولیه به وی آموزش داده می‌شود.  

در قالب‌ طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در محمدیه قزوین، ۲۲۴ رابط سلامت دانشگاه علوم پزشکی قزوین به چهار هزار و ۶۱۱ سفیر سلامت که همان اعضای خانوارهای این شهر هستند آموزش خواهند داد.  
 

کد خبر 465626

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha