مراسم تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون امور مجلس‌های وزارت گردشگری، مشاور وزیر در امور زنان و خانواده و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد.

عزیز فیلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، "مسعود اسکندری"، مدیرکل امور استان‌های وزارت گردشگری در این مراسم گفت: حوزه گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد جای کار بسیار دارد.

وی با بیان این‌که استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی داشته و باید به آن توجه کرد، افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی و تلاش از ظرفیت‌های این استان به نحو مطلوبی استفاده کرده و این استان به جایگاه اصلی خود در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی برسد.

اسکندری با تاکید بر مزیت‌های استان، تصریح کرد: قرار گرفتن در بین چند استان بزرگ کشور، وجود کوه‌ها، جنگل‌ها و آبشارها در کنار مردمان مهمان نواز بر ظرفیت های این استان افزوده است.

مدیرکل امور استان‌های وزارت گردشگری با اشاره به تودیع مدیرکل سابق میراث فرهنگی استان، از تلاش ۶ ساله محمود باقری در سمت مدیرکل میراث فرهنگی استان تقدیر و بیان کرد: با توجه به تجربه و ظرفیت، "محمود باقری" به عنوان معاون عمرانی شرکت مادر تخصصی ایرانگردی منصوب خواهند شد. کار کردن در این استان با حاشیه های زیادی مواجه است که ۴ سال کار کردن شاهکار محسوب می‌شود اما آقای باقری(مدیرکل سابق) حدود ۶ سال مدیریت کردند که جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به انتصاب انجام گرفته در حوزه میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مجید صفایی تجربه فعالیت در حوزه گردشگری را داشته و توان مناسبی در این بخش دارد و امیدواریم توسعه بیش از پیش ظرفیت‌ها با تکیه بر این توانایی شکل گیرد.

  • انتقاد معاون استاندار از حذف ستاد خدمات سفر و کمیته گردشگری

«عزیز فیلی»، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: توسعه گردشگری از مهمترین اولویت‌های این استان است.

وی افزود: باید با نگاه کشوری و بکارگیری ظرفیت‌های داخلی استان، توسعه مناسب گردشگری در استان را داشته باشیم.

فیلی ضمن انتقاد از حذف ستاد خدمات سفر و کمیته گردشگری بر اساس دستور العمل‌ها و ابلاغ‌های کشوری، اظهارکرد: با توجه به اینکه گردشگری اولویت مهم استان است، امید داریم که این مساله اصلاح و بازنگری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت‌های استان، بیان کرد: ۲۵ درصد نفت و گاز کشور، ۱۶ درصد کل جنگ‌های زاگرس و ۸ درصد آورد رودخانه‌ها متعلق به استان بوده و این مهم نشان از پتانسیل بالا در بخش‌های مختلف استان دارد.

فیلی، حمایت ملی و بودجه ای از استان در توسعه گردشگری را یک نیاز دانست و تصریح کرد: مبحث گردشگری از اولویت‌های ما محسوب می شود.

  • افزایش ۷۰ درصدی تخت‌های اقامتی کهگیلویه و بویراحمد

"محمود باقری"، مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با بیان اینکه سند توسعه گردشگری استان تدوین شده است، گفت: تعمیر ۲۷۰ شیء را از اقدامات انجام شده ۶ سال اخیر بوده است و همچنین از مجموع ۶ اثر تاریخی ثبت شده، چهار مورد در چهار سال اخیر انجام شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون موزه یاسوج ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: این موزه مراحل پایانی خود را طی را می کند. در حوزه صنایع دستی نیز ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات به جامعه هدف پرداخت شد.

باقری اظهارکرد: انعقاد قرارداد در بخش‌های مختلف و پوشش استانداردهای صنایع دستی از دیگر اقدامات انجام شده است و انجمن صنایع دستی استان نیز تشکیل شده است. بازارچه صنایع دستی یاسوج نیز با ۴۵ غرفه ایجاد و راه اندازی شده است.

مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی تخت‌های اقامتی استان در حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: افزایش اردوگاه‌ها، اقامت گاه‌های بوم‌گردی و مراکز اسکان نیز انجام شده است. از میزان ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته به بافت تاریخی دهدشت ۶۰۰ میلیون تومان تخصیص داده شد.

باقری با بیان اینکه ثبت لباس محلی و ثبت موسیقی و آثار تاریخی استان از جمله اقدامات انجام شده در این دوره از مدیریت اداره کل بوده، تصریح کرد: ده‌ها پروژه گردشگری در استان به بهره برداری رسیده و یا در دست تکمیل قرار دارد.

وی بیان کرد: ۱۱میلیارد تومان در سال ۹۲ جذب سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان داشته ایم در حالی که هم اکنون این میزان به ۱۳۰ میلیارد تومان رسیده است. تاکنون ۸ واحد بوم گردی در استان به بهره برداری رسید و ۱۰ واحد دیگر نیز در برنامه است.

"فریبا رحمان پور"، مشاور امور زنان و خانواده وزیر میراث فرهنگی نیز در این مراسم در رابطه با حذف ستاد خدمات سفر و کمیته گردشگری بر اساس دستور العمل‌ها و ابلاغ‌های کشوری که از سوی معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد، گفت: مقدمات این مساله قبل از مدیریت آقای مونسان بوده و تلاش خواهیم کرد که این مساله را به نحوی برطرف کنیم.

همچنین "مجید صفایی"، مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: امیدوارم که بتوانم جواب حسن اعتماد مسئولان به اینجانب را در عمل به اثبات برسانم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: امیدوارم بتوانم در کنار هم در جهت توسعه و ارتقای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تلاش بیشتری داشته باشم.

گفتنی است که در پایان این مراسم از تلاش حدود ۶ ساله "محمود باقری"، مدیرکل سابق میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان تقدیر و "مجید صفایی" به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی و گردشگری استان معرفی شد.

لازم به ذکر است که «مجید صفایی» متولد ۱۳۴۵ از شهرستان باشت پیش از این مشاور ارشد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، قائم مقام این اداره کل، معاون اداره کل محیط زیست استان، معاون اداره کل امور اداری و مالی استانداری استان، مدیر بودجه استانداری استان، عضو شورای پژوهشی میراث فرهنگی و محیط زیست استان، مدیر محیط زیست شهرستان کهگیلویه و مدیر میراث فرهنگی شهرستان گچساران از سوابق اجرایی «صفایی» به شمار می‌رود.

کد خبر 465605

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha