رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: طبقه‌بندی زنان قربانیِ همسرآزاری بر اساس شغل نشان می‌دهد ۱۱.۵ درصد آنها شاغل و ۸۸.۵ درصد خانه‌دار و بیکارند.

همسرآزاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا جعفری رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، با بیان این مطلب، دلیل عمده همسرآزاری از سوی مردان را اعتیاد آنان دانست و گفت: عدم تسلط بر مهارت‌های زناشویی، بیماری‌های جسمی و روانی و بیکاری به ترتیب دیگر دلایل همسرآزاری به شمار می‌روند.

وی افزود: طبقه‌بندی آزارها بر اساس نوع آنها به ترتیب جسمی، عاطفی، روانی، غفلت و بی‌توجهی و سپس جنسی است.

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: بر اساس تحصیلات، رتبه اول زنان قربانی خشونت متعلق به زنان با تحصیلات ابتدایی است.

وی بدون اشاره به آمار تماس‌های گرفته‌شده برای همسرآزاری با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی، ادامه داد: ۹۷.۷ درصد قربانیان همسرآزاری زنان و ۲.۳ درصد آنها را مردان تشکیل می‌دهند.

جعفری در مورد قربانیان همسرآزاری بر اساس مدت زندگی مشترک بیان کرد: ۳/۵ درصد آنها زیر یک سال، ۱۳ درصد یک تا ۳ سال، ۱۵/۵ درصد ۳ تا ۵ سال و ۶۸ درصد بالای ۵ سال از زندگی مشترک آنها می‌گذشت.

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: اولین گروه سنی زنان قربانی خشونت ۳۰ تا ۳۴ سال، بعد از آن ۳۵ تا ۳۹ سال و سپس ۲۵ تا ۲۹ سال داشتند. بیشترین فراوانی همسرآزاری در گروه سنی ۲۵ تا ۳۹ سال مشاهده شده است.

وی افزود: با افزایش سن زنان، خشونت در مورد آنها کم می‌شود به طوری که همسرآزاری در مورد زنان بالای ۵۰ سال حدود ۴ درصد است. همچنین همسرآزاری در زنان زیر ۱۸ سال نیز تقریبا ۴ درصد است.

جعفری در ادامه به آمار مربوط به مرتکبان همسرآزاری اشاره کرد و گفت: بیشترین فراوانی در سن مرتکبان همسرآزاری (مردان) بین ۲۵ تا ۴۹ سال است. تحصیلات آزاردهندگان بیشتر در مقطع زیر دیپلم بوده است. ۱۲ درصد مرتکبان همسرآزاری بی‌سواد بودند و ۲۵ درصد تحصیلات ابتدایی، ۲۴ درصد تحصیلات راهنمایی، ۱۱ درصد تحصیلات دبیرستان و ۱۸/۵ درصد تحصیلات در مقطع دیپلم داشتند.

وی همچنین اظهار کرد: آمار مرتکبان همسرآزاری در مقاطع دانشگاهی به حدود ۸ درصد می‌رسد.

کد خبر 465576

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha