یک دهه دعوا و شکایت از بوی ناخوشایند و زننده گاوهای مرد همسایه سرانجام با جریمه هشت هزار یورویی برای کشاورز فرانسوی به پایان رسید.

گاو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، خانواده باردی از شش نسل پیش در منطقه کانتال در جنوب فرانسه به کار دامداری و نگه داشتن و پرورش گاو مشغول بوده‌اند و حالا پس از چند دهه بخت با نیکولاس باردی یار نیست که همسایه‌هایش از دست او به ستوه آمده و به دادگاه شکایت برده‌اند.

نگه داشتن گاو در مناطق روستایی و خارج از شهر در فرانسه کاری غیرمعمول نیست اما انبار کردن انبوه کود نزدیک خانه همسایه‌های بازنشسته عامل اصلی به وجود آمدن بوی زننده و ناخوشایند بوده و کار را به دادگاه کشانده است. نگه داشتن گاو در خانه مسکونی هم شکایت دیگر همسایه‌ها بود و قاضی را به جایی رساند که نیکولاس را برای ایجاد نارضایتی در محدوده محل زندگی گناهکار و مستوجب جریمه بداند.

در دعواهای حقوقی میان ساکنان مناطق روستایی و کسانی که از شلوغی شهر به روستا پناه آورده‌اند، دادگاه‌های فرانسه معمولا به نفع تازه‌واردها رای نمی‌دهند. پیش از این هم شکایت‌هایی درباره آزار خروس شلوغ، اردک‌ها و غازها، جیرجیرک و قورباغه در دادگاه‌های فرانسه مطرح شده و به جایی نرسیده بود اما ماجرای گاوهای بدبو با تمام موارد پیشین تفاوت داشت.

پرونده آقای باردی پس از حدود یک دهه به بالاترین دادگاه دعواهای جنایی و مدنی رسید و قاضی در مجموع برای آن هشت هزار یورو جریمه صادر کرد؛ شش هزار یورو جریمه برای آزار رساندن به همسایه‌ها و دو هزار یورو هم هزینه دادرسی. هر چند نیکولاس معتقد است قاضی با دادن این رای حماقت را به اوج رسانده است.

به عقیده قاضی پرونده، بوی نامطبوع ناشی از نگه داشتن گاو چندان نامعمول نیست اما انبار کردن انبوه کود حیوانی نزدیک محل زندگی انسان‌ها و استفاده غیرقانونی از ساختمان مسکونی به عنوان گاوداری و طبعا تولید فراوان کود می‌تواند نمونه‌هایی از آزار باشد.

کد خبر 465554

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha