سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴
۰ نفر

سازمان هواشناسی کشور از پایداری و افزایش نسبی دمای هوا در مناطق مختلف کشور و مه‌گرفتگی در ارتفاعات ۱۰ استان خبر داد.

آب و هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گروه ایرانشهر، ارتفاعات استان‌های اردبیل، اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، لرستان، مرکزی، گیلان، همدان و کردستان با مه‌گرفتگی همراه خواهد بود.  

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با تاکید بر این که برای تردد در محورهای کوهستانی به همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی الزامی است، اظهارکرد: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی و پیش‌بینی بارش برف و باران، از روز چهارشنبه در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور تردد در مسیرهای کوهستانی و برفی فقط با تجهیزات زمستانی میسر خواهد بود.

سرهنگ نادر رحمانی، با اشاره به محورهای مسدود، ادامه داد: محور قدیم پلدختر - خرم‌آباد، شهداد - نهبندان به دلیل نبود ایمنی کافی تا اطلاع ثانوی مسدود هستند. کمربندی دهلران هم مسدود و تردد از داخل شهر انجام می‌شود. بر این اساس، در استان کردستان هم، بعد از چند روز پایداری جوی، شهرهای مختلف، با ورود سامانه بارشی، برفی و بارانی خواهند شد.

رحیم صدیقی، مدیرکل هواشناسی کردستان، با اشاره به ورود سامانه بارشی از روز چهارشنبه گفت: از بعدازظهر فردا تا جمعه و همزمان با ورود یک سامانه بارشی، افزایش پوشش ابر، در برخی ساعات بارش باران و البته در ارتفاعات با بارش برف مواجه خواهیم شد.  

زنجانی‌ها هم، براساس اعلام مسئول بخش پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی استان، هفته‌ای همراه با بارندگی خواهند داشت. سونا صرفی عنوان کرد: با ورود سامانه بارشی نسبتا ضعیف در استان و تراکم ابرها بارش پراکنده برف و باران را در برخی نواحی شاهد خواهیم بود. وی با بیان این که دمای استان تا پنجشنبه رو به افزایش است، تاکید کرد: بارش برف در ارتفاعات استان طی روزهای پایانی هفته ادامه دارد.  

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل هم با تاکید بر این که تا اوایل هفته آینده شرایط جوی در استان پایدار و در طول روزها شاهد افزایش نسبی دما خواهیم بود، اظهار کرد: تا چهارشنبه در مناطق جنوبی و مرکزی استان ماندگاری هوای سرد وجود خواهد داشت.  

سیاوش محمدی به احتمال بارندگی طی روزهای آینده هم اشاره کرد و گفت: در این مدت تنها از عصر چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه شاهد بارش باران در مناطق جنوبی و دامنه‌های کوه سبلان خواهیم بود.  درباره آلودگی هوای شهرهای کشور هم مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی عنوان کرد: از بعدازظهر چهارشنبه با ورود سامانه جدید بارشی در مناطقی از شمال‌ غرب و غرب کشور بارش برف و باران خواهیم داشت.

صادق ضیاییان با بیان این که تا پنجشنبه آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نظیر تهران، اصفهان، کرج و اراک افزایش خواهد یافت، عنوان کرد: روز پنجشنبه بارش در شمال‌ غرب و غرب کشور ادامه دارد و در استان‌های جنوب ‌غرب و جنوب هم رگبار باران، رعد و برق و بارش پراکنده برف در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود. روز جمعه هم بارش‌ها در نیمه غربی کشور به صورت پراکنده ادامه دارد.

کد خبر 465553

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار لرستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha