رئیس اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: «احمد احمدنژاد» ملی‌پوش اهل این شهرستان در مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری جوانان کشور با کسب عنوان نخست به مدال طلای این رقابت‌ها رسید.  

وزنه برداری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، قرنی مصطفی‌پور امروز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مسابقات وزنه‌برداری جوانان کشور با حضور ۲۱۰ ورزشکار از ۲۷ استان کشور در ۱۰ وزن به میزبانی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.  

وی ادامه داد: در این رقابت‌ها احمد احمدنژاد به عنوان نماینده وزن ۷۳ کیلوگرم در قالب تیم آذربایجان‌غربی توانست در رده سنی جوانان به مقام نخست دست پیدا کند.  

وی اضافه کرد: این وزنه‌بردار مهابادی توانست در رده سنی جوانان با ثبت رکورد ۱۳۳ کیلوگرم در حرکت یک‌ضرب، ۱۵۹ کیلوگرم در حرکت ۲ضرب و مجموع ۲۹۲ کیلوگرم جایگاه نخست را کسب کند.  

وی با بیان اینکه ۲ نفر از مهاباد در قالب تیم آذربایجان‌غربی در این مسابقات حضور داشتند، بیان کرد: «فرهنگ افشین» دیگر وزنه‌بردار این شهرستان موفق به کسب مقام در این مسابقات نشد.  

رئیس اداره ورزش و جوانان مهاباد با اشاره به اینکه این رقابت‌ها فردا نیز ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: رقابت‌های قهرمانی جوانان رده سنی ۱۷ تا ۲۰ سال کشور حکم انتخابی تیم ملی کشور را دارد.  

احمدنژاد وزنه‌بردار ملی‌پوش استان از شهرستان مهاباد است که در سال ۱۳۹۵ با درخشش در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا مدال طلای یک‌ضرب و ۲ نقره حرکت ۲ ضرب و مجموع را کسب کرد و در مسابقه‌های نوجوانان جهان در کشور مالزی نیز با مهار وزنه ۱۶۹ کیلوگرم در حرکت ۲ ضرب مدال برنز را به خود اختصاص داد.  

این شهرستان دارای ۹ هزار ورزشکار در قالب ۴۳ هیات، ۷۰ باشگاه خصوصی و ۲۰ باشگاه دولتی است.  

کد خبر 465490

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha