سرپرست اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو آذربایجان غربی از کشف و ضبط بیش از ۴۳ هزار داروهای گیاهی غیرمجاز طی سال جاری در استان خبرداد.  

گیاهان دارویی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، فرزاد صیادی فر با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۱ مورد بازدید از سطح عطاری‌ها انجام شده که ۷ باب عطاری غیر مجاز پلمپ و به مراجع قضایی معرفی شده است، افزود: تعداد ۴۳ هزار و ۷۶۵ داروی گیاهی غیر مجاز به ارزش ۵۰۰ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۶۵۸ ریال از عطاری‌های استان جمع آوری شده است.  

وی با بیان اینکه درحال حاضر در استان ۳۴۶ باب عطاری وجود دارد که از این تعداد ۱۴۹ باب در ارومیه در حال فعالیت است، تصریح کرد: در آذربایجان غربی حدود ۳۰ الی ۴۰ عطاری غیر مجاز وجود دارد که این مراکز با صدور مجوزهای لازم از سوی سازمان صنعت و معدن و اتحادیه مربوطه و نیز با اقدامات نظارتی اداره امور فرآورده‌های طبیعی سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی با مشارکت ارگان‌های متولی ساماندهی خواهد شد.  

صیادی فر صیادی‌فر در ادامه در خصوص گرایش مردم به سمت طب سنتی و راه‌اندازی داروخانه طبیعی خاطر نشان کرد: اینکه می‌بایست دسترسی مردم به محصولات سلامت محور بالاخص محصولات دارویی که فرآورده‌های طبیعی و سنتی نیز بخشی از آن می‌باشند تسریع شود شکی وجود ندارد که تاسیس داروخانه‌های گیاهی طبیعی، سنتی و همچنین تجهیز داروخانه‌های موجود به این داروها می‌تواند به تحقق این مهم کمک قابل توجهی نماید.  

سرپرست اداره فرآورده‌های طبیعی و سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو استان گفت: به منظور تامین نیاز شهروندان در حال حاظر در استان یک باب داروخانه طب سنتی مجوزدار وجود دارد که در محل معاونت غذا و دارو راه‌اندازی و توسط دکتر داروساز متخصص طب سنتی اداره می‌شود.  

کد خبر 465468

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha