بر اساس اعلام تامین اجتماعی استان زنجان بازنشستگان، مستمری‌بگیران تحت پوشش آموزش‌های ارتقای سطح سواد سلامت قرار می‌گیرند که این دوره‌ها با توجه به برنامه ریزی و برنامه زمان بندی انجام شده برای گروه‌های هدف برگزار می شود.

بازنشستگان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان در این خصوص گفت: سازمان تامین اجتماعی با تحت پوشش داشتن اکثریت بازنشستگان و مستمری بگیران کشور در رتبه اول دستگاه‌های اجرایی و متولی امور مربوط به این قشر قرار دارد و بر این اساس در راستای تحقق راهبردهای کلان سازمان با سیاستگذاری و برنامه‌ریزی لازم، مسائل و هزینه‌های مربوط به این گروه از مخاطبین سازمان را با افزایش سطح آگاهی، دانش و توانمندسازی در حوزه خود مراقبتی، بهداشت و سلامت، مدیریت می‌کند.

مسعود علیاری افزود: بر اساس بخشنامه مشترک معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی و درمان سازمان تامین اجتماعی، تمامی مدیریت‌های درمان و ادارات کل بیمه‌ای با همکاری آحاد کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور، باید نسبت به برگزاری نشست‌های ارتقای سطح سواد سلامت بازنشستگان و مستمری بگیران اقدام کنند.

به گفته وی، تمامی بازنشستگان، مستمری‌بگیران  (از کار افتادگان کلی، همسران بازمانده) تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی مشمول این طرح  هستند که طبق برنامه ای مدون اجرا می‌شود.

علیاری اضافه کرد: با توجه به بخشنامه اعلام شده، شناسایی و احصای موضوعات مهم قابل طرح در نشست‌های ارتقای سطح سواد سلامت بازنشستگان متناسب با بیماری‌های شایع در دوران سالمندی، شناسایی و تعیین اساتید مجرب متناسب با موضوع نشست‌های ارتقای سطح سواد سلامت بازنشستگان به لحاظ استفاده حداکثری فراگیران، تهیه و تنظیم تقویم سالیانه به منظور تعیین زمان و محل برگزاری نشست‌ها براساس سهمیه‌های تعیین شده از جمله وظایف اعلام شده است.

  • برگزاری دوره‌های آموزشی ارتقای سلامت هزینه درمانی را کاهش می‌دهد

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان نیز در این ارتباط،  یکی از مهمترین مسائل مبتلابه فعلی کشور را انتقال ساختار سنی جمعیت از جوانی به سالخوردگی عنوان کرد و گفت: بر این مبنا، برگزاری سمینار آموزشی می تواند به رشد و ارتقای سطح سواد سلامت بازنشستگان و مستمری بگیران استان منجر شود و هزینه های درمانی آنان را نیز به مراتب کاهش دهد.

دکتر علی محمدی افزود: آموزش و پیشگیری بسیار کم هزینه تر از درمان است و در این نوع سمینارهای یکروزه آموزشی تلاش می‌شود، سبک زندگی سالم در سالمندی به منظور پیشگیری از ابتلای به بیماری‌های شایع دوران سالمندی با محوریت (ورزش، تحرک، تغذیه سالم) توسط پزشک طب سالمندی ارائه شود.

وی یادآوری کرد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته سومین دوره از نشست آموزشی ارتقای سطح سواد سلامت بازنشستگان و مستمری بگیران استان ۶ آذر مسال برای گروه های هدف برگزار می شود که شرکت برای عموم آنان آزاد بوده و در پایان نیز کنترل فشار خون و قند خون بصورت رایگان انجام خواهد شد.

به گفته این مسئول،  دوره اول و دوم این نشست، سال گذشته با موفقیت و با استقبال بی نظیر بازنشستگان در زنجان برگزار شد.

 تامین اجتماعی  استان زنجان ۴۵ هزار بازنشسته، مستمری‌بگیر تحت پوشش دارد.

کد خبر 465467

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha