مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از کسب رتبه اول قطب یک ورزش دانش آموزی کشور در سال جاری خبر داد.

رشید قربانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رشید قربانی گفت: بر اساس ارزیابی صورت گرفته توسط فدراسیون ورزش دانش آموزی که طی نامه رسمی اعلام شده است، کاروان ورزش دانش آموزان استان کردستان با کسب ۳۱۵ امتیاز فنی برای چهارمین سال پیاپی در جایگاه اول در میان استان‌های قطب یک کشور قرار گرفت.

وی افزود: در مسابقات مذکور که در تابستان سال جاری برگزار شد، دانش آموزان کردستان در قالب ۲۴ تیم ورزشی متشکل از ۲۲۵ ورزشکار دختر و پسر حضور داشتند که با کسب پنج مدال طلا، ۱۱ نقره و ۲۷ برنز، موفق به کسب عنوان اول قطب یک کشور شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: در قطب یک کشور استان‌های کردستان، قم، قزوین، زنجان، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و خراسان جنوبی شرکت داشتند.

قربانی یادآور شد: هر چند هدف ما در آموزش و پرورش از برگزاری مسابقات ورزشی از سطح مدرسه تا مرحله کشوری، پرداختن به مقوله رقابت و قهرمانی نیست، اما همواره ورزش قهرمانی محرک و مشوق دانش آموزان و گرایش آنان به ورزش همگانی بوده است که طرح‌های محوری و مهمی، چون المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای و ورزش با خانواده سمت و سوی توسعه ورزش همگانی را دنبال می‌کند.

کد خبر 465440

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha