رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: چهار قلم از مجموع ۱۲۳ قلم کالای اساسی دارای رشد قیمت منفی و ۹ قلم رشد قیمت مثبت داشته است. 

خلیل قاسمی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، خلیل قاسمی در جلسه ستاد تنظیم بازار که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: روز جمعه پس از انجام اصلاح نرخ بنزین، اولین جلسه ستاد تنظیم بازار با حضور اعضای اصلی برگزار شد و تصمیماتی گرفته شد که پیروی راهبرد ستاد تنظیم بازار کشور در خصوص افزایش یا سوء استفاده‌های احتمالی در حوزه اصلاح قیمت بنزین و آثار آن بود. 

وی ادامه داد: با تمام امکانات به این موضوع ورود کردیم و تقریبا تا امشب جلسات به صورت روزانه با حضور فرمانداران برگزار شد. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان با ذکر این نکته که در حوزه تامین اقلام اساسی با هیچ مشکلی روبرو نبوده‌ایم، ابراز داشت: دسته‌بندی اقدامات نظارتی با کمک اصحاب اتحادیه‌ها و اتاق‌های سراسر استان هرمزگان انجام شد. 

قاسمی نظارت را به عنوان رکن اصلی ستاد تنظیم بازار کشور و استان دانست و تشریح کرد: جلسه‌ای با عنوان توجیه بازرسان برگزار شد و پس از آن نیروهای بسیجی نیز دسته‌بندی شدند و در تمام شهرستان‌های استان هرمزگان نیروهای بسیجی حضور دارند. 

وی خاطرنشان کرد: بازرسی‌های به صورت محسوس، غیر محسوس، موتور سوار و ماشین سوار ساماندهی شدند. 

رئیس سازمان صنعت، صنعت و تجارت هرمزگان تصریح کرد: بر اساس بخشنامه دولت، شبکه‌های غیر رسمی حمل‌ونقل استان هرمزگان نیز در حال ساماندهی هستند. به عنوان مثال در نامه فرمانداری میناب، تعداد ماشین در شبکه حمل‌ونقل سواری بین روستایی شهرستان میناب هزار و ۴۰۰ دستگاه ذکر شده است. 

قاسمی تشریح کرد: ۱۲۳ قلم کالایی که به عنوان کالای اساسی ذکر شده‌اند به صورت روزانه رصد می‌شوند. ۹ قلم از این تعداد از یک درصد تا ۶۱ درصد (گوجه فرنگی) افزایش قیمت داشته‌اند. 

وی با ذکر این نکته که چهار قلم از اجناس در بازار هرمزگان با کاهش قیمت روبرو شدند، مطرح کرد: این نتایج نشان می‌دهد که شرایط فعلی بازار استان هرمزگان مناسب است و رفتار بازار در این شرایط فعلی، عادی است. 

رئیس سازمان صنعت، صنعت و تجارت هرمزگان گفت: روغن موتور یک درصد، لوبیا قرمز و چیتی هفت درصد و سه درصد کاهش داشته‌اند. 

قاسمی با ذکر این نکته که در حوزه آهن آلات با افزایش قیمت مواجه بودیم، اظهار داشت: این افزایش قیمت به اطلاع وزیر رسانده شد و مقرر شد که یک عرضه گسترده در بورس انجام شود تا بازار به حالت تعادل برسد. 

وی عنوان کرد: گوجه فرنگی (۶۱ درصد)، تخم‌مرغ، خیار سبز، آهن‌آلات (یک تا دو درصد) و سیب‌زمینی درجه یک از جمله اقلامی بودند که به تاثیر از بازار کشور قیمت افزایشی به خود گرفتند. 
 

کد خبر 465436

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha