مدیرعامل کمباین سازی ایران (اراک) گفت: ۴۶۸ هزار دلار ماشین‌آلات کشاورزی شامل ۱۳ کمباین و ۲۴ دستگاه بیلر امسال از این شرکت به چند کشور خارجی صادر شده است.

ماشین آلات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «علی اصغر حمیدی‌فر» روز دوشنبه با بیان این مطلب افزود: پاسخ به نیاز داخلی و صدور محصولات از برنامه‌های مهم این شرکت است که با پیشرفت مناسبی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ۲۳۰ دستگاه کمباین برداشت غلات از ابتدای سال جاری تاکنون در این شرکت تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی شده است، اظهار داشت: قیمت هر دستگاه از این کمباین ها بیش از سه میلیارد و ۲۰۰  میلیون ریال برآورد شده است.

وی ادامه داد: ۱۱۳ دستگاه «بیلر» مدل ۳۴۹ و ۸۶ دستگاه «بیلر» ۳۵۱ نیز امسال در شرکت کمباین سازی اراک تولید شده است که قیمت هر دستگاه از این محصولات ۳۹۰ و ۴۱۰ میلیون ریال برآورد می شود.

مدیرعامل کمباین سازی ایران (اراک) بیان اینکه بیش از هفت هزار دستگاه کمباین فرسوده در کشور وجود دارد، اظهار کرد: جایگزینی این تجهیزات فرسوده برای جلوگیری از هدررفت محصول از مباحت مورد تاکید دولت یازدهم و از بندهای برنامه پنجم توسعه است.

حمیدی‌فر بیان کرد: کمباین های فرسوده سالانه بیش از ۸۸۰ هزار تن ریزش و هدر رفت جو و گندم دارند که این مهم  ضرورت نوسازی آن‌ها را  دوچندان کرده است.

وی تاکید کرد: جایگزینی کمباین های فرسوده نیازمند اعطای تسهیلات با بهره پایین به کشاورزان است و این مهم علاوه بر جلوگیری از هدررفت محصولات برای این شرکت نیز کارسازی کرده و تثبیت اشتغال را در پی دارد.

مدیرعامل کمباین سازی ایران (اراک) بیان کرد: شرایط خطوط تولید این شرکت مطلوب است و پرداختی های کارگران نیز به روز و بدون معوقه صورت می گیرد.

شرکت کمباین سازی ایران سال ۱۳۴۸ در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی شهرستان تهران به نام شرکت جانساز (سهامی خاص) به ثبت رسید و در سال‌ های ۱۳۴۹ و ۱۳۶۱ به ترتیب با عناوین «ایران جان دیر» و «کمباین ‌سازی ایران» تغییر نام داشته است.

در سال ۱۳۸۴ بر اساس اجرای قانون خصوصی سازی ۵۳ درصد از سهام این شرکت به آستان قدس رضوی واگذار شد و در سال ۱۳۹۲ نیز این آستان مقدس با پرداخت ۴۰۰ میلیارد ریال سهام خود را به ۷۵ درصد افزایش داد.

کد خبر 465433

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha