مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو اردکان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبانماه گذشته( هشت ماهه) میزان تولید آهن اسفنجی در واحد « مگامدول» احیای مستقیم این واحد به یک میلیون و ۱۰ هزار تن رسید.

آهن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمود نوریان روز دوشنبه چهارم آذرماه با بیان اینکه ۲ رکورد جدید در کارخانه‌های تولید شمش فولاد و آهن اسفنجی چادرملو اردکان امسال ثبت شد، افزود: این در حالی است کارخانه احیای مستقیم با وجود انواع تحریم‌های ظالمانه اولین سال تولید خود را آغاز کرد و اواخر آبان ماه گذشته با حضور رئیس جمهوری خط تولید آن رسماً افتتاح شد.

وی پیش بینی کرد که تا پایان سال ۹۸ میزان تولید آهن اسفنجی در این واحد عظیم فولادی کشور به ظرفیت اسمی یعنی یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن برسد.

مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو با بیان اینکه این در حالی است واحدهای صنعتی به طور معمول پس از سه تا چهار سال به ظرفیت حداکثری تولید می‌رسند تصریح کرد: این موفقیت قابل توجهی برای مجموعه متخصصان، کارشناسان و کارگران این مجتمع محسوب می‌شود.

نوریان اظهارداشت: در آبان ماه امسال با تولید ۹۰ هزار و ۸۴۵ تن شمش فولادی در کارخانه فولاد چادرملو رکورد جدیدی در تولید ماهانه به ثبت رسید و در هشت ماهه گذشته۶۶۲ هزار تن شمش فولاد در این کارخانه واقع در مجتمع صنعتی چادرملو تولید شده است. 

وی یادآور شد: طی این مدت همچنین ۲ میلیون و ۳۳۷ هزار تن گندله آهن در کارخانه گندله سازی مجتمع تولید شد و از سوی دیگر در هشت ماهه گذشته ۶ میلیون و ۷۷۰ هزار تن سنگ آهن و کنستانتره در این مجتمع معدنی تولید شد.

شهرستان اردکان از لحاظ تنوع و ذخیره اندیس‌های معدنی در میان ۱۰ شهرستان استان یزد از مناطق غنی است.

مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو در ۱۸۰ کیلومتری شمال شرقی شهر یزد در حاشیه کویر ساغند قرار دارد.

این شرکت در زمان شروع با سرمایه گذاری بانک سپه و شرکت ملی فولاد ایران تاسیس شد و در حال حاضر سهامداران شرکت عبارتند از شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و سایر سهامداران بخش حقیقی و حقوقی است.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.
 

کد خبر 465380

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha