سرطان تخمدان ششمین سرطان شایع دنیا به شمار می‌رود و در بین سرطان‌های مربوط به دستگاه تناسلی، دومین سرطان شایع محسوب می‌شود. در ایران بر اساس مطالعاتی که در سال ۹۳ انجام گرفت، این سرطان، یازدهمین سرطان شایع در زنان ایرانی است.

سرطان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بهداشت نیوز، مرتضی طباطبایی‌فر، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در همایش تازه‌های سرطان تخمدان گفت: احتمال ابتلا به سرطان تخمدان در زنانی که سابقه فامیلی ابتلا به این نوع سرطان دارند یا مبتلا به سرطان پستان بوده‌اند، بیشتر است.

او با اشاره به اینکه سرطان تخمدان اکثر مواقع بدون علامت است و نوعی بیماری خاموش به شمار می‌رود، گفت: در اکثر بیماران، زمانی این سرطان کشف می‌شود که بیماری بسیار پیشرفت کرده است.

طباطبایی‌فر اظهار کرد: در افراد با سابقه خانوادگی سرطان تخمدان و سرطان پستان و نیز در صورت وجود سابقه ابتلا به سرطان سینه در خود فرد، احتمال ابتلا به سرطان تخمدان بیشتر است و در صورت آگاهی و توجه تیم درمانگر به این مسئله می‌توان در کشف زودرس یا پیشگیری از این سرطان اقداماتی را انجام داد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه ارتقای دانش و آگاهی پزشکان می‌تواند در تشخیص به‌موقع سرطان تخمدان بسیار موثر واقع شود، گفت: افزایش وزن ناگهانی و مختصر و احساس پری شکم می‌تواند از جمله علائم ابتلا به سرطان تخمدان باشد. البته این علائم همیشه نشانه ابتلا به سرطان نیست.

کد خبر 465373

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha