مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: از ۲ ماه پیش تاکنون به ۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار ساکن در مناطق حاشیه‌ایی شهرهای استان تسهیلات قرض الحسنه ۳۰ میلیون ریالی اعطا شده است.

زنان شاغل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، لیلا آژیر روز دوشنبه چهارم آذرماه اظهار داشت: این تسهیلات براساس انعقاد تفاهم‌نامه میان معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری‌ و بانک رفاه کارگران به زنان سرپرست خانوار داده شده است.

وی اضافه کرد: براساس این تفاهم نامه سهم استان کردستان اعطای تسهیلات ۳۰ میلیون ریالی به ۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار، زنان بدسرپرست و دختران بالای ۴۰ سال که هرگز ازدواج نکرده‌اند، اعطا شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان با بیان اینکه در اعطای این تسهیلات اولویت به زنانی که زیرپوشش طرح توانمندسازی اقتصادی مناطق حاشیه قرار گرفته ‌اند داده شد، افزود: بر این اساس از میان ۴۰۰ زن سرپرست خانوار زیرپوشش این طرح ۵۰ نفر انتخاب شده و تسهیلات مورد نظر را دریافت کردند.

وی یادآور شد: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در مناطق حاشیه و سکونت‌گاه‌های غیررسمی سال گذشته در قالب تفاهم‌نامه منعقده بین معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و سازمان فنی و حرفه‌ای در ۱۰ استان کشور از جمله کردستان به صورت آزمایشی اجرا شد.

آژیر تأکید کرد: براساس آخرین آمار سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، استان کردستان ۱۶ هزار زن نان آور خانواده دارد که ۴۰۰ نفر از این زنان ساکن در مناطق حاشیه، زیرپوشش طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در سکونت گاه‌های غیررسمی قرار گرفتند.

کد خبر 465366

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha