مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از اتصال تمامی ۲ هزار و ۴۷۴ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان به شبکه اینترنت خبر داد.

روستا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، یدالله طهماسبی دوشنبه چهارم آذر در نوشهر گفت: با ایجاد زیر ساخت های لازم در دولت تدبیر و امید هم اکنون یکهزار و ۶۰۰ روستا به اینترنت نسل چهارم مجهز هستند.

وی با اعلام این که مازندران ۱۳ درصد از تعهدش در برنامه ششم توسعه در فراهم کردن بستر شبکه های ارتباطی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار جلوتر است، گفت: در حال حاضر ۹۴ درصد از تمامی ۲ هزار و ۹۰۰ روستاهای دارای سکنه استان نیز زیر پوشش ارتباط تلفنی ثابت هستند.

  • فیبرنوری در روستاها

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران همچنین گفت که برای ارتقا و ارائه سرویس های با کیفیت ارتباطی و مخابراتی، سال آینده بستر فیبرنوری برای برای ۶۳۰ روستای استان فراهم می‌شود.

وی افزود: برای این منظور دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است تا بیش از ۵۰۰ کیلومتر بستر فیبرنوری و نصب سایت های جدید تلفن همراه در سطح روستاهای کمتر توسعه یافته انجام شود.

طهماسبی با اشاره به افزایش ۴۳ درصدی کسب و کار اینترنتی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: مازندران با دارا بودن بیش از یکهزار و ۶۶۰ کسب و کار اینترنتی هم اکنون رتبه هفتم و به لحاظ درآمد دیجیتالی رتبه پنجم در میان استان‌های کشور را از ان خود کرده است.

وی با اعلام این که ضریب نفوذ اینترنت در مازندران ۸۶ درصد است، از وجود ۲ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۵۷۶ مشترک اینترنت همراه و ۲۸۶ هزار و ۸۲۵ مشترک اینترنت ثابت در استان خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون تمامی ۵۸ شهر مازندران زیر پوشش ۱۰۰ درصدی اینترنت نسل سوم و چهارم قرار دارند.

طهماسبی نفوذ تلفن همراه را هم در مازندران ۸۳ درصد اعلام کرد و گفت که از ۶ میلیون و ۹۸۰ هزار سیم کارت واگذار شده در مازندران در حال حاضر ۴ میلیون و ۸۸۸ هزار سیم کارت فعال است.

وی افزود: در حال حاضر ۹۱.۸۹ درصد جاده‌های اصلی و فرعی استان و ۶۱ درصد مسیر ریلی تحت پوشش تلفن همراه قرار دارند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران گفت: همچنین از ۸۷۰ دفتر فعال پیشخوان دولت در مازندران ۳۹۸ دفتر در شهرها و ۴۷۲ دفتر نیز در روستاها به ازای خدمات دهی هرچه بهتر به شهروندان و تحقق دولت الکترونیک فعالیت دارند.

کد خبر 465348

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha