بیش از ۲۵۰ بازرس، وضعیت داد و ستد، افزایش احتمالی قیمت‌ها ناشی از سهمیه‌بندی بنزین و هرگونه اقدام غیرقانونی در این پیوند را در استان اصفهان رصد می‌کنند.

بازار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رییس اتاق اصناف اصفهان دوشنبه چهارم آذرماه اظهار داشت: اقدامات مذکور با مشارکت سازمان صنعت، معدن و تجارت، بسیج اصناف و بازرسی اصناف انجام می‌شود.

رسول جهانگیری با بیان‌اینکه با هرگونه احتکار، امتناع از فروش و افزایش خودسرانه قیمت برخورد می‌شود، اضافه کرد: اگر بتوانیم جو هیجانی بازار را کنترل کنیم، در گذر زمان افزایش چشمگیر قیمت‌ها رُخ نخواهد داد و تنظیم بازار بخوبی پیش خواهد رفت.

رییس اتاق اصناف اصفهان تصریح کرد: شرایط باید بگونه‌ای پیش برود که تقاضای کاذب برای برخی کالاها بوجود نیاید و این امر مستلزم گذر از دوره بحرانی کنونی است.

جهانگیری افزود: غیر از تغییر در قیمت حمل و نقل، تاکنون در کالاهای اساسی شاهد افزایش قیمت نبوده‌ایم و ادامه روند فوق به مشارکت همه اتحادیه‌ها و مردم نیاز دارد.

او نایاب شدن برخی اجناس در روزهای پیش‌رو را شایعه خواند و گفت: برای تامین کالاهای اساسی با مشکلی مواجه نخواهیم بود و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد جمعه ۲۴ آبان، بنزین برای همه وسایط نقلیه سهمیه‌بندی شد.

طبق اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر یک‌هزار و ۵۰۰ تومان، قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای هر لیتر سه هزار تومان و قیمت بنزین سوپر هر لیتر سه هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

استان پنج میلیون نفری اصفهان در زمان حاضر نزدیک به ۲۵۰ هزار واحد صنفی دارد.

کد خبر 465323

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha