دانشگاه بیرجند بر اساس جدیدترین رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۰ در جمع دانشگاه‌های برتر دنیا در حوزه علوم فیزیکی قرار گرفت.

دانشگاه بیرجند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه بیرجند، براساس تازه‌ترین رتبه‌بندی مؤسسه تایمز۲۰۲۰ نام دانشگاه بیرجند در جمع دانشگاه‌های برتر دنیا در حوزه علوم فیزیکی قرار گرفت.

تازه‌ترین رتبه‌بندی تایمز در سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد ۳۱ دانشگاه ایرانی در شاخه علمی علوم فیزیکی در جمع برترین‌های جهان قرار دارند.

بر اساس این رتبه بندی، دانشگاه بیرجند با کسب رتبه ۲۱ در بین دانشگاه‌های کشور و رتبه جهانی ۸۰۱+ در حوزه علوم فیزیکی در جمع برترین‌های این رشته در دنیا قرار گرفت.

در این رتبه‌بندی دانشگاه بیرجند توانست بالاتر از دانشگاه‌های اصفهان، خوارزمی، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و باهنر کرمان قرار گیرد.

ارزیابی حوزه علوم فیزیکی در ۱۳ شاخص عملکردی از جمله شیمی، فیزیک و نجوم، علوم زمین و دریا، ریاضیات و آمار و زمین‌شناسی مورد بررسی قرار گرفته است.

دانشگاه پرینستون از آمریکا، مؤسسه فناوری کالیفرنیا از آمریکا، دانشگاه کمبریج از انگلستان، دانشگاه استانفورد از آمریکا، دانشگاه هاروارد از آمریکا، مؤسسه فناوری ماساچوست MIT از آمریکا، دانشگاه آکسفورد از انگلستان، مؤسسه فناوری زوریخ سوئیس، دانشگاه کالیفرنیا برکلی از آمریکا، دانشگاه شیکاگو از آمریکا جزء، ۱۰ دانشگاه برتر دنیا در رده‌بندی تایمز ۲۰۲۰ حوزه علوم فیزیکی قرار گرفته‌اند.

این رتبه‌بندی شامل یک هزار و ۵۴ دانشگاه است و سال گذشته تعداد ۹۶۳ دانشگاه از سوی این مؤسسه معتبر بین‌المللی مورد ارزیابی قرار گرفت.

سیستم رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی تایمز، یکی از مشهورترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است. این رتبه‌بندی اولین بار در سال ۲۰۰۴ با همکاری تایمز و کیواس منتشر شد. این همکاری تا

سال ۲۰۱۰ تحت عنوان رتبه‌بندی تایمز کیواس ادامه داشت. در سال ۲۰۱۰ تایمز همکاری خود با کیواس را قطع کرده و قرارداد همکاری را با مؤسسه تامسون رویترز امضاء کرد. در سال ۲۰۱۰ روش‌شناسی جدیدی برای این رتبه‌بندی ارائه شد که در سال ۲۰۱۱ در این روش‌شناسی تغییرهای زیادی  انجام شد.

کد خبر 465316

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha