استاندار یزد با اشاره به رفع مشکل اصلی جامعه قرانی این استان با آغاز به‌کار موسسه قاریان و حافظان یزد، فعالیت این فرهنگسرای قرانی را در جهت شناسایی و تبیین برنامه‌ها و تکالیف قرانی دستگاه‌های استان خواستار شد.

استاندار یزد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، «محمدعلی طالبی» در این مراسم که در محل خانه وزیری واقع در بافت تاریخی یزد انجام شد، از رفع مشکل نداشتن محلی برای اجتماع قاریان و حافظان قران در استان به عنوان دغدغه و مشکل اصلی این قشر یاد و از راه‌اندازی این دفتر ابراز خرسندی کرد.

او افتتاح این موسسه را زمینه الگوبرداری و آغاز حرکت فعالیت‌های فرهنگی قرآنی در استان مطرح کرد و گفت: یکی از نقدهایی که نسبت به فعالیت‌های قابل توجه فرهنگی استان وارد است، حرکت نکردن آنها به سمت اولویت‌های نظام و استان است چرا که برنامه‌های این موسسه می‌تواند بدنه فرهنگی استان را بسازد.

استاندار راه‌اندازی این فرهنگسرای قرآنی را در شناسایی و تبیین برنامه‌ها و تکالیف دستگاه‌های استان موثر دانست و تصریح کرد: با این احتساب، تکلیف استانداری و نهادهای حاکمیتی و اجرایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انجام هر اقدام و فعالیتی در راستای قران مشخص خواهد شد لذا از این پس باید اقداماتی اثرگذار در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در زمینه مسائل دینی انجام شود.

«عباس ملازینلی» مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد نیز با اشاره به آغاز فعالیت اولین فرهنگسرای قرانی استان یزد با مشارکت این سازمان، اظهار کرد: این فرهنگسرا به عنوان اولین اقدام مشترک سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در یزد با محوریت قران است که آغازگر برنامه‌های قرانی متدبرانه و متکثر در یزد خواهد بود.

او ایجاد این موسسه را اقدامی موثر در راستای سوق دادن شهر یزد به سمت و سوی برنامه‌های قرانی و تقویت این برنامه‌ها با حضور مردم خواند و بر لزوم مشارکت مردم در این برنامه‌ها تاکید کرد.

«محمدحسین صباغ» مدیر عامل اولین موسسه قاریان و حافظان قرآن استان یزد از راه‌اندازی انجمن قرانیان استان با حضور تمام قاریان و حافظان استان در این جلسه خبر داد و گفت: بیشترین اهداف این انجمن که با همکاری اتحادیه و جامعه قرانی استان شکل می‌گیرد، دفاع از حق و حقوق جامعه قرانی استان است.

او با بیان این که این موسسه با دیدگاه مدرک‌دهی و درآمدزایی شکل نگرفته است، گفت: ارتقای کیفیت برنامه‌های قرانی و پرورش بهترین پتانسیل‌های صوتی و قرانی استان مانند شهید «حسن دانش» از مهمترین اهداف شکل‌گیری این موسسه است.

مدیر عامل اولین موسسه قاریان و حافظان قرآن استان یزد عنوان کرد: بعضاً نیز اشکالاتی در جلسات قرانی وجود دارد که در این موسسه با استفاده از ظرفیت‌های همین جلسات، مشکلات موجود را رفع خواهیم کرد.

صباغ در پایان با اشاره به فراهم شدن محلی برای اجماع جامعه قرانی استان، اظهار کرد: با ایجاد این همبستگی، می‌توان برای جلسات به ثبات و انسجام رسید و جلسات و افراد را به سمت تخصصی شدن سوق داد.

کد خبر 465298

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha