دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
۰ نفر

نخستین جشنواره بزرگ اقوام ایرانی هم زمان با نمایشگاه سوغات، صنایع‌ دستی و هدایا به میزبانی کرمانشاه در حال برگزاری است.

جشنواره اقوام

همشهری آنلاین - فاطمه عباسی: در این نمایشگاه که با هدف رونق تولید و حمایت از فعالان صنایع تولیدی برپا شده، هنرمندان صنعتگر ۲۱ استان کشور حضور دارند و به ارائه محصولات خود می‌پردازند.  

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه در این باره می‌گوید: استان‌های شرکت‌کننده در این جشنواره سوغات، موادغذایی و صنایع ‌دستی خود را در ۱۸۰ غرفه عرضه می‌کنند. از استان کرمانشاه نیز هنرمندانی در ۸ غرفه، صنایع‌ دستی استان را در رشته‌های گلیم، البسه محلی، چوب، چرم و آیینه‌کاری به نمایش می‌گذارند.

امید قادری اضافه می‌کند: همچنین در این جشنواره هنرمندان ۳ استان کرمانشاه، کردستان و آذربایجان شرقی نیز به اجرای موسیقی و آیین‌های محلی استان‌های خود می‌پردازند. وی راه‌اندازی غرفه راهنمایان گردشگری کرمانشاه به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری استان و نیز برپایی چند سیاه‌چادر در محوطه نمایشگاه را از دیگر برنامه‌های این جشنواره اعلام می‌کند.

معاون صنایع ‌دستی میراث فرهنگی کرمانشاه نیز درباره برگزاری این جشنواره می‌گوید: کرمانشاه ظرفیت‌های زیادی در حوزه صنایع ‌دستی دارد و برگزاری این‌گونه آیین‌ها می‌تواند اقدامی موثر در مسیر حمایت از فعالان حوزه صنایع ‌دستی و همچنین باعث شادابی جامعه و آشنایی مردم با فرهنگ غنی اقوام مختلف ایران زمین باشد.

پروانه حیدری ادامه می‌دهد: برگزاری این جشنواره و نمایشگاه می‌تواند علاوه بر تبادل فرهنگی بین استان‌های شرکت‌کننده، موجب شود که هنرمندان کرمانشاهی توانایی‌های خود را ارائه کنند و همچنین می‌تواند زمینه‌ای برای ارتقای بازار فروش محصولات صنایع ‌دستی باشد. وی درباره استقبال مردم از این نمایشگاه می‌گوید: با توجه به تبلیغاتی که در استان انجام شده قطعا این نمایشگاه با استقبال مواجه خواهد شد. ضمن این‌که وجود سیاه‌چادرها و برنامه‌های جنبی مانند اجرای موسیقی و پخت غذاهای محلی که در روزهای برپایی نمایشگاه به مرور برگزار می‌شود نیز می‌تواند موجب استقبال بیشتر افراد از این جشنواره شود.

مدیر روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی کرمانشاه نیز معتقد است: برگزاری این گونه جشنواره‌ها نشان از ریشه‌های مشترک اقوام مختلف در جفرافیای ایران‌زمین دارد و برگزاری آن موجب مودت، دوستی و تحکیم اتحاد اقوام می‌شود.

حامد وفاپور با بیان این‌که این نمایشگاه به مدت ۶ روز برپا است، توضیح می‌دهد: علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه تا هشتم آذر از ساعت ۱۵ تا ۲۱ به محل نمایشگاه بین‌المللی کرمانشاه واقع در پارک شاهد مراجعه کنند. تخفیفات ارائه‌شده در این جشنواره، ۱۵ تا ۲۰ درصد خواهد بود.  

کد خبر 465277

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha