واژگون شدن یک کشتی بزرگ باری در دریای سیاه نزدیک سواحل رومانی جان حدود ۱۵ هزار گوسفند موجود در انبارهای آن را به خطر انداخته است.

واژگوني كشتي حامل گوسفند در درياي سياه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌اف‌پی، کشتی باری کویین هیند که ۱۴۶۰۰ راس گوسفند را به مقصد عربستان سعودی بارگیری کرده بود، روز یکشنبه اندکی پس از جدا شدن از بندر میدیا در سواحل رومانی در آب‌های دریای سیاه واژگون شد. تمام خدمه کشتی شامل ۲۰ شهروند سوری و یک لبنانی نجات یافتند. ضمن اینکه امدادگران توانستند جان ۳۰ گوسفند را نجات دهند و دو حیوان را هم از آب بگیرند.

آنا-ماریا استویتسا، سخنگوی گروه امدادگران ساحلی رومانی به خبرگزاری فرانسه گفت: «عملیات امداد و نجات همچنان ادامه دارد و ما امیدواریم هزاران گوسفند گیرافتاده در انبارهای کشتی زنده مانده باشند.» امدادگران با همراهی و کمک نیروهای ارتش، پلیس و غواصان کشتی را به حالت اول بازگردانند و آن را به ساحل برسانند.

از سوی دیگر، اتحادیه صادرکنندگان دام زنده در رومانی از مقام‌های مسئول خواست درباره این ماجرا تحقیق کنند. مری پانا، رئیس اتحادیه ایس‌باپ معتقد است اگر نمی‌توان زنده ماندن حیوان‌ها را در مقصدهای طولانی تضمین کرد، باید صادرات دام زنده به راه‌های دور ممنوع اعلام شود.

همزمان، یک سازمان مردم‌نهاد حمایت از حقوق حیوان‌ها هم اعلام کرد کشتی کویین هیند از سال گذشته مشکل فنی داشته و دلیل اصلی واژگون شدن آن بارگیری بیش از اندازه گوسفندان بوده است. مدیران این سازمان از نهادها و مقام‌های مسئول خواسته‌اند تحقیق درباره این حادثه زودتر آغاز شود.

رومانی از ۲۰۰۷ به اتحادیه اروپا پیوست و یکی از فقیرترین اعضای اتحادیه است. این کشور شرقی پس از بریتانیا و اسپانیا سومین صنعت بزرگ پرورش گوسفند در اروپاست و در صادرات دام زنده به ویژه به منطقه خاورمیانه دست بالا را دارد. هر سال ۱۰۰ کشتی بزرگ با بار گوسفند زنده از بندر میدیا راهی نقاط مختلف دنیا می‌شوند.

کد خبر 465274

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha