آسیب‌ به آثار و بناهای تاریخی موضوع جدیدی نیست و گاه خبرهایی از تخریب و آسیب‌رسیدن به یک بنا منتشر می‌شود. در این میان آنچه بسیار به چشم می‌خورد یادگاری‌نویسی روی آثار و بناهای تاریخی است؛ موضوعی که رئیس پلیس پیشگیری ناجا از برخورد با آن خبر داد و از شهروندان خواست هر گونه تخریب و تعرض به آثار تاریخی را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

سردار محمد شرفی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سردار محمد شرفی در مورد این که آیا پلیس در مواردی مانند تخریب آثار تاریخی و نیز نوشتن یادگاری و آسیب زدن به این آثار ورود می‌کند، گفت: اصلی‌ترین فلسفه وجودی حضور و فعالیت یگان حفاظت میراث فرهنگی، حفاظت از آثار و میراث فرهنگی گذشتگان ماست و ماموران این یگان و ماموران پلیس صد درصد با چنین مواردی برخورد خواهند کرد.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی ادامه داد: در هر جایی میراث و آثار تاریخی نشان‌شده یا دارای سند، مورد هر نوع تعرض، تخریب و دست‌درازی از تخریب و سرقت گرفته تا نگارش یادگاری و کنده‌کاری قرار گیرد، یگان حفاظت میراث فرهنگی موظف به برخورد با آن است و حتماً با آن برخورد خواهد کرد.

سردار شرفی در مورد این که آیا مردم می‌توانند چنین مواردی را به پلیس گزارش دهند نیز گفت: ما از مردم می‌خواهیم اگر با هر گونه تخریب، تعرض و دست‌درازی و... به آثار تاریخی مواجه شدند موضوع را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به ما گزارش دهند تا نسبت به برخورد با متخلفان اقدام شود.

وی در مورد برخورد با قاچاق اشیای عتیقه نیز گفت: در این زمینه نیز ماموران پلیس پیشگیری و ماموران یگان حفاظت پلیس پیشگیری اقدامات جالب توجهی را انجام داده و تا کنون با موارد متعددی از قاچاق این آثار و نیز کلاهبرداری در این حوزه برخورد کرده‌اند.

به گفته رئیس پلیس پیشگیری ناجا، مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ علاوه بر این که با کلانتری‌ها و مراکز پلیس در ارتباط است، با یگان حفاظت نیز ارتباط دارد و در صورت تماس شهروندان موضوعات مرتبط به آنان نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 465263

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha