مایکل بلومبرگ، میلیاردر آمریکایی و شهردار پیشین نیویورک روز یکشنبه سوم آذر وارد رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شد تا یک صدای میانه‌رو به شمار فراوان نامزدهای حزب دموکرات بیفزاید.

Bloomberg

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این اقدام یک تغییر مسیر ناگهانی برای بلومبرگ ۷۷ ساله است که در ماه مارس گفته بود که نمی‌خواهد برای راه یافتن به کاخ سفید نامزد شود. نامزدی بلومبرگ بیانگر یک چالش دیرهنگام برای نامزدهای اصلی حزب دموکرات- نامزدهای میانه‌رو شامل جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور پیشین و پت بوتجیج، شهردار ساوث‌بند ایندیانا و نامزدهای لیبرال و پیشرو شامل الیزابت وارن و برنی سندرز است.

بلومبرگ منتقد الیزابت وارن، ضد وال استریت و طرح او برای مالیات گرفتن از افراد بسیار ثروتمند برای پرداخت هزینه‌های برنامه‌هایی از مراقبت‌های بهداشتی همگانی تا رایگان شدن کالج‌ها برای دانشجویان است. او باید با بایدن و بوتجیج رقابت کند که آنها هم مواضعی میانه‌رو نسبت به نامزدهای لیبرال مانند وارن و سندرز دارند.

مایکل بلومبرگ که بر مبنای رده‌بندی مجله فوربس با ثروت ۵۳.۴ میلیارد دلار هشتمین فرد ثروتمند آمریکا است، این امتیاز را دارد که می‌تواند خودش هزینه کارزار انتخاباتیش را تامین و میلیون‌ها دلار را صرف تبلیغات و استخدام کارکنان کند. بلومبرگ روز پنجشنبه مراحل ثبت‌نامش برای انتخابات رئیس‌جمهوری را در کمیسیون فدرال انتخابات انجام داده بود.

کد خبر 465229

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha