مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
۰ نفر

 قطع برق در یک واحد مرغداری در مرکز دهستان سبزدشت بافق (روستای بساب)، ۱۸ هزار مرغ را تلف، ۳۶ هزار کیلوگرم گوشت مرغ را نابود و سه میلیارد ریال خسارت بر جا گذاشت.

مرغداری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این خسارت در پی قطع برق به مدت یک دقیقه و ایجاد شوک در سیستم و تجهیزات الکتریکی به مرغداری مذکور وارد شد و تعداد ۱۸ هزار مرغ ۴۰ روزه تلف شدند.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان بافق روز یکشنبه سوم آذرماه با بیان اینکه این واحد مرغداری ظرفیت پرورش ۳۶ هزار قطعه مرغ گوشتی را داراست گفت: سالانه افزون بر ۴۰۰ تن گوشت مرغ در این واحد تولید می‌شود.

"علی اکبر رحمتیان" با اشاره به اینکه پرورش مرغ در چهار سالن این مرغداری به مساحت یک هکتار انجام می‌شود تصریح کرد: مرغداری یاد شده با هزینه‌ای افزون بر ۱۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است،

این مسئول خاطرنشان کرد: قطعه‌های مرغ پس از پرورش در این مرغداری در اوزان یک تا ۲.۵ کیلوگرم به کشتارگاهی نزدیک در استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

رحمتیان با بیان اینکه مرغداری‌ها از ۲ نوع بیمه استفاده می‌کنند افزود: یک بیمه مربوط به جاده و خسارت حمل جوجه یکروزه است و دیگری باید مرغدار بابت هر قطعه ۶ هزار ریال پرداخت و به ازاء هر قطعه ۱۲۰ هزار ریال غرامت و خسارت دریافت کند که بیمه نوع دوم به خاطر سنگین بودن حق بیمه کمتر مورد استقبال مرغداران قرار می‌گیرد.

تعداد ۳۳ واحد مرغداری  به ظرفیت ۴۳۷ هزار قطعه مرغ زنده در شهرستان بافق با اشتغالزایی مستقیم ۹۰ نفر فعالیت دارد و سالانه سه هزار و ۲۷۹ تن گوشت در شهرستان تولید می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

کد خبر 465206

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha