سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات بی‌اساس و اتهامات واهی مطرح شده از سوی برخی شرکت‌کنندگان در اجلاس منامه (بحرین) را بی‌ارزش خواند و گفت: کشورهای مولد تروریسم و افراطی‌گری نمی‌توانند با فرافکنی، مشکلات خودساخته را به جمهوری اسلامی ایران نسبت دهند.

موسوی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سیدعباس موسوی» در واکنش به اظهارات بی‌اساس و اتهامات واهی مطرح شده از سوی برخی شرکت‌کنندگان در اجلاس گفت وگوی منامه در بحرین، ضمن بی‌ارزش خواندن این اظهارات، اتهامات وارده به کشورمان را مردود خواند.  

وی ادامه داد: کشورهایی که خود مولّد و مروّج تروریسم و افراط‌گرایی بوده و با زیر پا گذاشتن اصل حسن همجواری، در امور داخلی دیگران مداخله کرده و امنیت منطقه را به واسطه جلب نیروهای بیگانه تضعیف کرده‌اند، نمی‌توانند با فرافکنی مشکلات خودساخته را به جمهوری اسلامی ایران نسبت دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: تجاوز نظامی به یمن به رهبری عربستان سعودی و به خاک و خون کشیدن ده‌ها هزار نفر از زنان و کودکان بی‌گناه و نابود کردن همه زیرساخت‌های آن کشور و توسل به رفتارهای استعماری در تلاش برای سرنگونی حکومت‌های مشروع و روی کار آوردن رژیم‌های تحت حمایت از حافظه تاریخی افکار عمومی منطقه و جهان پاک نخواهد شد.  

موسوی این کشورها را به کنار گذاشتن توهّم و پذیرش واقعیت‌ها و گفت وگو و همکاری جمعی برای تامین ثبات، امنیت و پیشرفت منطقه فراخواند.

کد خبر 465188

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha