استاندار اصفهان گفت: ساخت مسکن‌های ملی در طرح اقدام ملی تأمین مسکن باید با توجه به نیاز شهرها و آمار متقاضیان آن شهر باشد.

عباس رضایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، عباس رضایی در نشست شورای مسکن استان اصفهان اظهار کرد: اجرای طرح ملی مسکن، اقدام مؤثر و مثبتی از سوی دولت است و مسئولان باید در زمینه تسهیل این امر و شفاف‌سازی برای مردم بیشتر تلاش کنند.  

وی با تأکید بر لزوم آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی و برطرف کردن ابهام‌ها برای مردم، گفت: بازه قیمت تمام شده هر مترمربع از این مسکن‌ها در شهرهای مختلف به طور قطع متفاوت خواهد بود که باید به مردم و متقاضیان اعلام شود.  

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، استاندار اصفهان از برخی شهرهای این استان مانند قمصر، دهاقان و چادگان با عنوان باغ‌شهر نام برد و تأکید کرد: نباید این نقاط را در جریان اجرای طرح ملی مسکن به ویران‌شهر تبدیل کرد.  

وی توجه به ایمن‌سازی مسکن‌های ملی و نیز ساخت آن‌ها بر اساس طرح تفصیلی شهرها را خواستار شد و افزود: باید مرکزهای آموزشی، خدماتی و درمانی مورد نیاز در کنار ساخت این واحدهای مسکونی در نظر گرفته شده و آب، گاز، برق و راه مناسب برایشان پیش‌بینی و سپس قرارداد با مردم بسته شود.

 رضایی یادآور شد: برای بررسی نیازها و خدمات واحدهای مشمول طرح ملی مسکن قرار شد کمیته‌ای شامل دفتر فنی استانداری، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، شرکت‌های آب، گاز و برق تا هفته آینده شکل بگیرد.  

استاندار اصفهان همچنین در مورد مسکن ویژه ایثارگران نیز گفت: هفته جاری نشستی تشکیل و در مورد نیاز بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان در حوزه مسکن تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی خواهد شد.  

در نشست شورای مسکن استان اصفهان مقرر شد ضمن حفظ مقررات موجود، شهرداری‌ها پروانه ساختمانی مسکن‌های ملی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر کنند.

کد خبر 465182

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha