یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
۰ نفر

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ضمن تکذیب خبر شیوع بیماری هاری انسانی در استان لرستان گفت: طی شش سال گذشته از این استان هیچ مورد بیماری هاری انسانی گزارش نشده است.

محمد مهدی گویا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر محمد مهدی گویا ضمن تکذیب خبر برخی رسانه‌ها در خصوص شیوع بیماری هاری انسانی در استان لرستان بیان کرد: خبر نادرست هاری انسانی ناشی از برداشت اشتباه خبرنگاران حاضر در جلسه شورای سلامت استان لرستان و بدون هماهنگی با معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان منتشر شده است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر محمد علی دریک - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان نیز ضمن تکذیب این خبر گفت: خبر درج شده در برخی خبرگزاری ها مبنی بر مشاهده ۵۱ مورد هاری انسانی در استان لرستان تکذیب می شود. این خبر مربوط به موارد مشکوک و قطعی هاری حیوانی بوده است که به اشتباه شیوع هاری در زن و مرد مخابره شده است.

گفتنی است مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ضمن اعلام مشاهده ۲۵ مورد هاری مثبت حیوانی در استان لرستان تا پایان شهریور ۹۸ بر اساس آمار سازمان دامپزشکی، از انجام اقدامات لازم برای کنترل بیماری هاری در بین حیوانات این استان خبر داد.

کد خبر 465165

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha