عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به پیچیدن شایعه استعفای وزیر جهاد کشاورزی در راهروهای مجلس، از احتمال زیاد رای آوردن استیضاح محمود حجتی در جلسه روز سه‌شنبه خبر داد.

حجتي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مشرق، جواد کاظم‌نسب درباره احتمال شرکت نکردن وزیر جهاد کشاورزی در جلسه استیضاح روز سه‌شنبه گفت: طبق قانون وقتی نمایندگان وزیری را استیضاح می‌کنند، ایشان ملزم است در جلسه شرکت کند. اگر هم آقای حجتی استعفای خود را به رئیس‌جمهوری تقدیم کرده، این استعفا باید از سوی آقای روحانی پذیرفته شود.

وی با اشاره به اینکه شایعه استعفای وزیر جهاد کشاورزی بین نمایندگان رد و بدل می‌شود اما چندان مستند نیست، افزود: از آنجا که نمایندگان پیش‌تر هم چند بار خواهان استیضاح وزیر جهاد کشاورزی بودند و رای خود را پس گرفتند اما به نظر می‌رسد این بار در تصمیم خود برای استیضاح جدی هستند و احتمالا استیضاح رای می‌آورد.

گفته می‌شود وزیر جهاد از وقتی بخش بازرگانی از این وزارتخانه جدا شده و به صمت پیوسته استعفای خود را در اعتراض به این موضوع به دکتر روحانی داده است. به گفته یکی از اعضای شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی، حجتی از روز گذشته به دفتر رئیس‌جمهوری اعلام کرده در جلسه استیضاح حضور نمی‌یابد و این به معنای استعفاست.

وضعیت نامناسب تولید، ‌گرانی بازار، تامین نشدن نیازهای عمومی و ورود ذرت‌های آلوده به کشور و همچنین همکاری نکردن معاونان وزیر با مجلسی‌ها بخشی از دلایل استیضاح وزیر جهاد کشاورزی اعلام شده است.

کد خبر 465155

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha