دبیر علمی جشنواره ققنوس استان گلستان گفت: پنجمین جشنواره سراسری ققنوس با هدف ارتقاء هنر متعهد به میزبانی استان گلستان برگزار می‌شود آخرین مهلت ارسال آثار تا ۳۰ دی ماه جاری است.

هوشنگ جاوید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، هوشنگ جاوید عصر یکشنبه سوم آذر در نشست خبری با تشریح جزئیات برگزاری پنجمین جشنواره هنری ققنوس به میزبانی استان گلستان اظهار کرد: سرفصل‌های این جشنواره با محور «ادبیات»، «هنر گرافیک و تجسمی»، «نویسندگی و مقاله»، «فیلم و تئاتر» و «موسیقی» در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه فراخوان جشنواره ققنوس از مهرماه کلید خورد، تصریح کرد: پنجمین جشنواره سراسری ققنوس با هدف ارتقاء هنر متعهد به میزبانی استان گلستان برگزار می‌شود آخرین مهلت ارسال آثار تا ۳۰ دی ماه جاری است.

دبیر جشنواره هنری ققنوس استان گلستان در خصوص اهداف جشنواره بیان کرد: هدف جشنواره شناخت و حرکت اصولی هنر متعهد است، وقتی مسئله هنر متعهد پیش می‌آید مقوله ساختار آثار هنری است که با تحلیل و بررسی جوهر ادراک هنری و مطالعه در روند آفرینش آثار همراه است.

جاوید توجه به هنر علمی از نگاه جهان‌بینی اسلامی را مهم خواند و افزود: پرداختن به دانش علمی هنر با توجه به جهان بینی اسلامی اهمیت پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: مقوله‌های بسیار مهمی که در جامعه دانشگاهی ما دنبال می‌شود با توجه به اینکه نیروهای فراوانی در دانشگاه‌ها داریم جوانانی که در این مرز و بوم رشد و نمو کردند و هر کدام نگاه خاصی به هنر دارند و در زمینه تعهد نیز اکثر آنها تعهد لازم را به اسلام دارند و فضای خوبی پیش آورده تا بتوانیم استعدادهای آنها را پیدا کنیم.

دبیر جشنواره هنری ققنوس استان گلستان گفت: جشنواره ققنوس سال قبل به میزبانی استان مازندران برگزار شد که ۱۶ هزار اثر هنری از دانشگاه‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از بین آنها آثار در سه مرحله پایش داوری، علمی و بخش نهایی مورد بررسی قرار گرفتند.

جاوید کشف استعدادهای هنری دانشجویان معتقد به آرمان‌های انقلاب اسلامی را از اهداف برگزاری جشنواره برشمرد و افزود: با برگزاری این جشنواره به دنبال ترویج روحیه انقلابی و حماسی در بین دانشجویان هستیم.

وی با بیان اینکه دانشجویان می‌توانند در ۱۴ رشته تعیین شده در جشنواره ققنوس شرکت کنند، گفت: موضوعات جشنواره بصورت عمومی و آزاد است، موضوعات جشنواره شامل «ادبیات شعر کلاسیک»، «شهر نو»، «داستان کوتاه و بلند»، «هنرهای تجسمی پوستر»، «عکس»، «کاریکاتور»، «خوشنویسی و نقاشی»، «ادبیات نمایشی»، «فیلم کوتاه انیمیشن»، «تئاتر صحنه‌ای و خیابانی»، «استندآپ کمدی»، «موسیقی اعم از سنتی، مقامی، تلفیقی»، «مداحی اعم از مراثی و مولودی خوانی»، «پژوهش‌های هنری» در نظر گرفته شده است.

کد خبر 465113

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha