مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل گفت: با افرادی که اقدام به تخریب مراتع کنند برخورد قانونی شده و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.  

منابع طبیعی

به گزارش همشهری انلاین به نقل از ایرنا، شهامت هدایت یکشنبه ۳ آذر۹۸ در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال همانند سال‌های گذشته اجازه تخریب مراتع به سود جویان داده نشده و ماموران یگان حفاظت بصورت شبانه‌روزی در حفظ و نگهداری بخصوص جلوگیری از تخریب مراتع آمادگی کامل دارند.  

او مشارکت همگانی برای حفاظت از مراتع استان را خواستار شد و گفت: همه نهادهای مرتبط باید در این امر اداره کل منابع طبیعی را یاری دهند تا با مشارکت همگانی جلوی تخریب مراتع استان گرفته شود.  

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: تخریب در مراتع ییلاقی استان کاهش یافته ولی در قشلاق‌ها بیشتر شده که امسال برای حفاظت از مراتع کمیته‌ای تنشکیل شده که در قالب اکیپ مراتع استان را حفاظت می‌کنند.  

هدایت بیان کرد: بیشترین تخریب مراتع مربوط به بیله سوار و جعفر آباد است که امسال برای جلوگیری از تخریب مراتع در این شهرها ۲ اکیپ بازرسی اعزام شده و در بیله سوار هم نقشه‌برداری و کنترل مراتع با استفاده از پهباد انجام می‌شود.  

او درباره جلوگیری از قاچاق چوب در استان اردبیل افزود: با تلاش ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی قاچاق چوب در این استان کاهش یافته است.  

هدایت با بیان این‌که ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان آماده برخورد با قاچاقچیان است گفت: ماموران یگان حفاظت همواره برای جلوگیری از قاچاق چوب آلات و زغال به صورت شبانه‌روزی در مسیرهای قاچاق آماده حفاظت هستند.  

کد خبر 465072

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha