روستای «پله کبود» که یکی از روستای محروم بخش هلیلان است با جمعیتی بیش از ۱۰۰۰ نفر از نظر راه ارتباطی با مرکز بخش با مشکلاتی روبه‌روست.

روستای پله کبود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شاید دور از ذهن باشد که با اتصال روستای «پله کبود»،  ایلام و «علی باقر» بخش «فیروزآباد» استان کرمانشاه به طول ۶ کلیومتر،  حدود ۴۰ کیلومتر از مسیر هلیلان به کرمانشاه کاهش پیدا خواهد کرد.

حدود یک ماه پیش پس از تلاش‌های مسئولین منطقه و دهیار روستا پله‌کبود هیاتی از مسئولین استان،  متشکل ازرئیس پلیس راه استان، رئیس اداره راه‌های روستایی پلیس راه استان، معاونت عمرانی فرمانداری چرداول، نماینده حوزه معاونت عمرانی استانداری، نماینده راه و شهرسازی استان و بخشدار هلیلان با حضورمیدانی دراین منطقه ازراه ارتباطی بین دو استان ایلام و کرمانشاه، برای اتصال این مسیِر که هم‌اکنون جاده‌ای بین مزرعه‌ای است بازدید کردند.

پس از بازید میدانی مسولان از بین سه مسیر پیشنهادی مورد مطالعه شرکت مهندسین مشاور برای ایجاد راه دسترسی بین دو روستای مذکور گزینه اول بین دو روستا به طول ۶ کیلومتر مورد تایید قرار گرفت.

در این بازدید مقرر شد از طریق شورا، دهیار و بزرگان روستا صورت‌جلسه‌ای مبنی بر رفع معارض‌های زمین حاشیه راهِ پیشنهادی تنظیم شده و به بخشداری هلیلان واداره راه و شهرسازی استان ارسال شود و همچنین این موضوع در کمیسیون ایمنی راه‌ها استان مطرح و اقدامات لازم جهت اجرای این طرح از طریق اداره راه وشهرسازی در اسرع وقت به انجام برسد.

«رضا همتی‌زاده»، رئیس پلیس راه استان اظهار کرد: که با توجه به رویداد بزرگ اربعین امسال در استان ایلام و افزایش سالانه ترددها در استان نیاز به توسعه راه در کل حوزه استحفاظی استان ایلام داریم و جهت اجرای این قبیل طرح‌ها مسئولین استان اهتمام دارند که راه‌های اصلی، راه‌های فرعی و همچنین راه‌های دسترسی را در کل استان افزایش دهیم.

او گفت: ما می‌توانیم با توسعه راه‌ها در استان به رونق اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کمک کنیم.

«یعقوب درگاهی»، دهیار روستای «پله کبود»، اظهار کرد: اگر این طرح به اتمام برسد می‌تواند نقش مهمی در دسترسی سریع‌تر به استان کرمانشاه، همبستگی و تعاملات بیشتر بین روستاهای اطراف، استفاده از این مسیر در ایام اربعین و همچنین توسعه اقتصادی منطقه ایفا کند.

او با تشکر از عوامل اجرایی این طرح، خواستار همکاری بیشتر دستگاه‌های مربوطه و تسریع در روند بهره‌برداری اجرای طرح اتصال شد.

بخش «هلیلان» یکی از بخش‌های شهرستان چرداول است. این بخش با وسعتی بیش از ۹۰۰ کلیومتر مربع و جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفربا وجود ۵۹ روستا در شمال شرقی استان ایلام واقع شده که به دلیل فاصله از مرکز استان یکی از محروم‌ترین بخش‌های شهرستان چرداول است.

کد خبر 465060
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha