معاون امور بازرگانی سازمان صمت خراسان جنوبی از تامین گوشت قرمز و سفید خبر داد و گفت: جای هیچ نگرانی از کمبود کالاهای اساسی وجود ندارد.

گوشت قرمز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از اصلاح قیمت بنزین مسئولان در خراسان جنوبی در تلاش هستند تا مردم نگرانی از بابت افزایش قیمت‌ها و کمبود کالاهای اساسی نداشته باشند در این راستا از آنجایی که یکی از نیازهای اساسی مردم گوشت قرمز است و در چند وقت گذشته قیمت گوشت قرمز به بالای ۸۵ هزار تومان رسیده بود البته این قیمت زیاد ماندگار نبود و در حال حاضر گوشت قرمز در قصابی‌های بیرجند بین ۷۵ تا ۸۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

مسئولان خراسان جنوبی برای پایداری قیمت‌ها درصدد توزیع گوشت قرمز با قیمت تنظیم بازار هستند قیمتی که تقریبا ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان با نرخ بازار تفاوت است.

برخلاف سال گذشته که برای خرید گوشت تنظیم بازار شاهد صف‌های طولانی در روزهای سرد زمستان بودیم، اما امسال با شرایطی که در پیش گرفته شد و نیروهای نظارتی همزمان هنگام توزیع گوشت در محل حضور دارند باوجود استقبال خوب مردم از این طرح، اما شاهد صف‌های طولانی برای خرید گوشت تنظیم بازار نیستم.

  • توزیع ۱۳۰ لاشه گوشت گوسفند با قیمت تعادلی در بیرجند

 جویبان، معاون امور بازرگانی سازمان صمت خراسان جنوبی گفت : ۱۳۰ لاشه گوشت گوسفند طی یکشنبه ۳ آذر و دوشنبه ۴ آذر با قیمت تعادلی در بیرجند توزیع می‌شود.

معاون امور بازرگانی سازمان صمت خراسان جنوبی افزود: امروز ۶۰ تا ۷۰ لاشه گوسفند در چند مرکز به قیمت تعادلی عرضه می‌شود.

او با بیان اینکه روز قبل نیز ۷۰ لاشه گوشت قرمز در چهار فروشگاه واقع در بازار روز بیرجند در خیابان پاسداران، منتظری ۱۲، توحید ۱۴ و خیابان حافظ غربی مهرشهر صبح و عصر توزیع شد؛ افزود: محددویت عرضه و فروش به تعداد متقاضیان بستگی دارد.

  • توزیع ۱۶۷ تن شکر تنظیم بازار در بیرجند

جویبان گفت: از روز پنجشنبه توزیع ۱۶۷ تن شکر را در چهار مرکز فروش در بیرجند داریم که این شکرها به صورت دولتی و با قیمت ۴ هزار و ۷۰۰ تومان عرضه شده است.

معاون امور بازرگانی سازمان صمت خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر موجودی کالای اساسی در استان وجود ندارد و ذخیره سازی کالا انجام شده است افزود: ۵۴۱ تن برنج هندی برای استان جذب شده و بر اساس میزان درخواست شهرستان‌ها در استان توزیع می‌شود که قیمت هر کیسه برنج هندی طرح تنظیم بازار ۶۵ هزار تومان است.

او اظهار داشت: در حال جذب ۲۵۰ تن برنج پاکستانی نیز برای خراسان جنوبی هستیم.

  • تشکیل ۲۰ پرونده تخلف صنفی در استان

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی نیز  از تشکیل ۲۰ پرونده تخلف از سوی سازمان صمت است خبر داد و اظهار داشت: هفته گذشته ۷۶ مورد بازرسی انجام شده که از این تعداد ۳۱ واحد صنفی تخلفاتی داشتند و بیشترین پرونده‌های تخلف مربوط به گران فروشی کالاهای ضروری مردم از جمله گران فروشی میوه است.

اشرفی از هفت شعبه برای رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌های گران فروشی خبر داد و افزود: بیشترین شکایت‌های که هم استانی‌ها داشتند مربوط به گرانی آهن الات، کمبود و گرانی برنج پاکستانی، میوه و تربار از جمله گوجه فرنگی و مراکز نصب سی ان جی بوده است.

کد خبر 465059

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha