مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
۰ نفر

سرانه ورزش در استان تهران با احتساب جمعیت ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر، معادل ۴۶ صدم متر مربع است که این رقم پاسخگوی نیاز شهروندان تهرانی برای دسترسی به اماکن ورزشی نیست. البته مسئولان و کارشناسان معتقدند تا سال ۱۴۰۰ این میزان سرانه به ۷۰ سانتی‌متر مربع افزایش می‌یابد.

امکانات وزرشی بانوان در استان تهران

همشهری آنلاین- نجمه‌احمدبیگی‌: ۶۳/۶ درصد از جمعیت شهری استان تهران در شهر تهران و بقیه در شهرهای دیگر استان ساکن هستند. رشد جمعیت شهر تهران ۴/۱ درصد است که در مقایسه با دهه قبل اندکی افزایش یافته‌است. میان شهرهای استان تهران، شهریار با ۱۶/۸ درصد رشد سالیانه، در مقام اول رشد قرار دارد و ملارد با ۱۰ درصد و پاکدشت با ۹/۹ درصد و صفادشت با ۸/۸ درصد رشد سالانه در مقام‌های بعدی قرار دارند.

تهران با ۱۶ شهرستان

استان تهران درحال حاضر ۱۶ شهرستان، ۴۵ شهر و ۷۸ دهستان دارد. اسلامشهر، بهارستان، پاکدشت، پردیس، پیشوا، تهران، دماوند، رباط‌کریم، ری، شمیرانات، شهریار، قدس، قرچک، فیروزکوه، ملارد و ورامین شهرستان‌های استان تهران به شمار می‌روند.  

استان تهران به مرکزیت شهر تهران، وسعتی حدود ۱۲٬۹۸۱ کیلومتر مربع دارد. این استان با بیش از ۱۳ میلیون نفر جمعیت، ۱۷/۵ درصد جمعیت کل کشور را در خود جای داده‌است. از این میزان، ۱۲میلیون و ۲۵۲ هزار نفر در مناطق شهری و یک میلیون و ۱۶۱ هزار نفر در مناطق روستایی آن ساکن هستند.

استقبال زنان از ورزش‌های همگانی

استقبال مردان در استان تهران در سال ۹۷ از ورزش‌های همگانی و غیرحرفه‌ای حدود ۴ میلیون و ۲۵۶ هزار و ۳۲۵ نفر بوده است این در حالیست که در میان زنان این آمار در سال گذشته حدود ۲ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۸۰۶ نفر بوده است.

استقبال زنان در استان تهران بیشتر از ورزش های همگانی، شنا و انواع ورزش های رزمی مانند ووشو، تکواندو و کاراته است.

سال ۹۷ استقبال زنان از  ورزش حدود ۲ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۸۰۶ نفر بوده است.

در ۶ ماه اول امسال نیز استقبال زنان از ورزش حدود یک ملیون و ۹۳۸ هزار نفر بوده است.

تعداد سالن‌های ورزشی

 تعداد سالن‌های ورزشی در سراسر استان تهران در مجموع ۳ هزار و ۵۴۳ سالن سرپوشیده و باز است که از این تعداد ۳ هزار و ۲۲۳ سالن سرپوشیده و ۳۲۰ سالن روباز وجود دارد. ۹۸۶ سالنسرپوشیده دولتی و ۲۴۹ سالن روباز دولتی  است.

تعداد سالن‌های سرپوشیده خصوصی ۲ هزار و۲۷۳ سالن و تعداد سالن های  رو باز خصوصی ۷۱ سالن است.

کد خبر 465051
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha