هماهنگ‌کننده تیم پیوند عضو چهارمحال و بختیاری از شناسایی ۴۰۰ بیمار کلیوی در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۰ نفر در فهرست انتظار پیوند کلیه ثبت‌نام کرده‌اند.  

پیوند کلیه

به گزارش همشهری آنلاین، زهرا سیاح یکشنبه سوم آذر در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به این‌که این استان از استان‌های برتر کشور در حوزه پیوند عضو است، از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ عمل پیوند کلیه در استان انجام شده است.  

وی تصریح کرد: امکانات خوبی در حوزه پیوند کلیه در استان فراهم شده است و خدمات‌رسانی به این بیماران بدون مشکل در حال انجام است.  

سیاح با اشاره به فعالیت ۹ بخش دیالیز در استان، خاطرنشان کرد: هزینه‌های پس از پیوند کلیه بر عهده بیمار است و هزینه‌های چکاپ و آزمایش‌های بعدی آن را بیمه‌ها تقبل نمی‌کنند.  

هماهنگ‌کننده تیم پیوند عضو چهارمحال و بختیاری افزود: انتقال ژن، عادات غذایی نادرست، بی‌تحرکی، نبود خود مراقبتی، وجود بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، فشارخون و سنگ کلیه از مهمترین علل افزایش مبتلا شدن به بیماری‌های کلیوی است.  

بر اساس آخرین آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اکنون ۳۱ هزار بیمار دیالیزی در کشور تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند که از این تعداد ۵۰ هزار بیمار موفق به پیوند کلیه می‌شوند.  

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۶۰ هزار نفر است.  

کد خبر 465041

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha