یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
۰ نفر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از پایان عملیات مرمت پل کلهر شهرستان پل‌دختر خبر داد.

پل کلهر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سید امین قاسمی در جمع خبرنگاران، از اتمام عملیات مرمت و نجات‌بخشی پل کلهر خبر داد و اظهار کرد: کلهر یکی از بناهای عظیم لرستان و کشور در حوزه پل‌های تاریخی است که بر اثر سیل فروردین‌ماه ۹۸ به بخش‌هایی از پایه‌های آن خساراتی وارد شد.

او تصریح کرد: این اداره‌کل در راستای اهداف سازمانی خود، عملیات حفظ و باز زنده سازی پایه آسیب‌دیده از سیل اخیر پل تاریخی کلهر را با اعتباری بالغ‌ بر ۳۵۰ میلیون ریال به‌صورت امانی در دستور کار قرار داد.

قاسمی عنوان کرد: در مرحله پایانی عملیات مرمت پل کلهر که با هدف نجات بخشی پایه آسیب‌دیده از خطر احتمالی انجام گرفت، مساحتی در حدود تقریبی ۲۰۰ مترمربع از بنای مذکور که بخش‌هایی از بستر، بدنه و آب‌شکن را شامل می‌شود با استفاده از مصالح و ملات سنتی مرمت و باز زنده سازی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: برای انجام عملیات مرمت پل کلهر ضمن بهره‌گیری از هنر معماری سنتی به منظور حفظ اصالت و نمای ظاهری بنا، از مصالحی مانند ملات سنتی، گچ نیمکوب و سنگ‌های پاکتراش که از معادن منطقه تهیه و استخراج شد استفاده شده است.  

کد خبر 465035

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha