جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۸
۰ نفر

فرهاد عشوندی: وحید‌هاشمیان از این پس بازوبند کاپیتانی را به دست می‌بندد تا دایی در همان فهرست اولیه انتخابی‌اش برای تیم ملی، نشان دهد اختلافات عمیق با مهدی مهدوی‌کیا را به فراموشی نسپرده است.

او کاپیتان تیم ملی را از فهرست 30 یار دعوت شده خط زد و وحید‌ هاشمیان را که خواسته بود تا در مرحله اول مقدماتی جام جهانی همراه تیم نباشد را به جای او دعوت کرد.

ساعتی پس از پایان بازی تیم سایپا و الکویت، احمد ابراهیمی‌ مدیر تیم‌های ملی با دایی تماس گرفت تا لیست 30 یار دعوت شده در اولین مرحله اردویی جدید را از سرمربی تیم ملی بگیرد.

30 یاری که دایی پیش از سفر به کویت لیستی اولیه از آنها تهیه کرده بود و برای چند تصمیم کلیدی آن با اعضای کمیته فنی تیم‌های ملی، هماهنگ کرده بود. عصر پنجشنبه بود که اولین زمزمه‌ها درباره لیست خبرساز دایی به رسانه‌ها رسید.

در زمان برگزاری بازی سپاهان و الاتحاد سوریه، همه خبرنگاران تلاش داشتند تا دور از دید دیگر همکاران‌شان به مهدی تاج برسند و از او بپرسند؛ «‌راست می‌گویند که مهدوی کیا خط خورده؟»

سؤالی که ابتدا آقای نایب‌رئیس ترجیح می‌داد پاسخ شفافی به آن ندهد، اما سرانجام در گفت‌و‌گو با همشهری، برای اولین بار آن را تایید کرد‌؛ «‌مثل این‌که مهدی مشکل کمر درد داشته و با دایی صحبت کرده. به همین دلیل هم برای بازی با کویت دعوت نشده.»

با این وجود تنها ساعاتی بعد مشخص شد که علت عدم دعوت کیا، مصدومیت این بازیکن نبوده و یکی از اعضای ارشد فدراسیون گفت: «دایی نام او را در لیست قرار نداد و ما هم، چون به این مربی اختیار تام داده بودیم هیچ سئوالی از او نپرسیدیم. اما واقعا آقای کیا در این یکی دو سال چقدر برای تیم ملی موثر بوده‌اند؟»

جمله‌ای که نشان می‌داد کنار ماندن مهدوی‌کیا دلایلی غیر از آسیب‌دیدگی این بازیکن داشته است. این تنها موردی بود که دایی برای انجامش با اعضای فدراسیون فوتبال مذاکره کرد.

از همان یکشنبه قبل او گفته بود در لیستش از مهدوی‌کیا اثری نیست و به همین دلیل هم بود که برای کاپیتانی تیم ملی و پر کردن خلأ نام مهدوی‌کیا در فهرست اعلام شده، با مشورت فدراسیون، مذاکرات با وحید ‌هاشمیان آغاز شد.

مهاجمی‌ که گفته بود به دلیل خستگی نمی‌خواهد در بازی‌های مقدماتی دور اول به همراه تیم باشد. او دعوت شد تا بازوبند تیم را به احتمال فراوان بر بازو ببندد، چون دایی رابطه خوبی را با علی کریمی ‌هم ندارد که بخواهد بازوبند تیم ملی را به این بازیکن بدهد.

بسیاری معتقدند نفر بعدی که توسط مربی تیم ملی از تیم کنار گذاشته می‌شود، علی کریمی خواهد بود.

غیر از این انتخاب، دیگر بازیکنانش را دایی بی‌آنکه حتی اعضای فدراسیون فوتبال در جریان باشند، برگزیده بود. او که گفته بود لیستش را در پایان بازی با الکویت معرفی می‌کند، در لیست ابتدایی‌اش پس از بازی با الکویت تغییراتی را ایجاد کرد.

پیش از این قرار بود تا برای بخش خبری 23:30 شبکه خبر چهارشنبه‌شب، لیست تیم ملی اعلام شود، اما تاج که همراه با خبرنگار همشهری در فرودگاه بود، همان دقایق پس از تماس تلفنی با احمد ابراهیمی‌، مدیر تیم‌های ملی فوتبال و پس از اینکه متوجه شد دایی چند تغییر جدید را در لیست اولیه ایجاد کرده، با پذیرش تصمیم سرمربی تیم، اعلام کرد، لیست صبح پنجشنبه در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

تا پیش از این تماس، گفته می‌شد که تنها تیم پرسپولیس بیش از 3 یار در تیم ملی دارد و همچنین وحید طالب‌لو و مهدی واعظی در فهرست تیم هستند‌. با این وجود دایی پس از بازی با الکویت، معمارزاده، غلام نژاد و زنید‌پور که سه یار سایپا به فهرست بازیکنان منتخب‌ اولیه این تیم یعنی جلال حسینی و ابراهیم صادقی افزوده شدند و کاظمیان هم از فهرست یاران منتخب دایی برای بازی با کویت کنار رفت.

دایی در اولین لیستش غیر از گذر از کنار نام کاپیتان کیا، تنها 4 لژیونر اماراتی را دعوت کرده و باز اثری از نام علی سامره  در فهرست بازیکنان منتخب نیست. عنایتی و خطیبی هم از سوی دایی در فهرست قرار نگرفتند و رجب‌زاده هم مثل جواد کاظمیان، خط خورده است.

اتفاقی که خشم این بازیکنان را به همراه داشته. با این وجود دایی بی‌هراس از تبعات لیستش به شروع دور جدید تمرینات و بازی 6 فروردین با کره می‌اندیشد. تمریناتی که از ساعت 12 روز جمعه 24 اسفند در محل کمپ تیم‌های ملی و با بازیکنان شاغل در لیگ آغاز شد. تیم ملی 29 اسفند به بحرین می‌رود و دوم فروردین با بحرین بازی می‌کند.

قرار است لژیونرهای اماراتی از یکشنبه به اردوی تیم اضافه شوند. احمد ابراهیمی‌، مدیر تیم‌های ملی در این باره می‌گوید: «‌‌هماهنگ کرده‌ایم که این بازیکنان پس از بازی‌های امروز و فردای‌شان در لیگ امارات به تهران بیایند. قرار بود آندو هم دوشنبه تهران باشد البته او با تیمش به پرتغال رفته و هنوز نتوانستیم با این بازیکن صحبت کنیم.»

‌و تیم اینگونه آماده می‌شود برای دومین بازی‌اش در مرحله مقدماتی جام جهانی‌؛ بازی با کویت در روز ششم فروردین 1387.

هاشمیان هم به بازی کویت نمی‌رسد!

وحید‌ هاشمیان هم به احتمال فراوان در بازی ایران و کویت همراه تیم ملی نخواهد بود. ‌هاشمیان که پس از مذاکره با علی دایی پذیرفته بود به اردوی تیم ملی در بازی با کویت حاضر شود، ناگهان عصر پنجشنبه آسیب دید تا به احتمال فراوان در بازی ایران و کویت محروم باشد.

‌هاشمیان پیش از این اعلام کرده بود تا پایان مرحله اول مقدماتی جام جهانی به دلیل خستگی در اردوهای تیم ملی شرکت نمی‌‌کند، اما اوایل هفته گذشته علی دایی مربی جدید تیم ملی پیش از سفر به کویت با این مهاجم ایرانی ‌هانوفر تماس گرفت و از او خواست تا برای بازی با کویت به اردوی تیم ملی اضافه شود. وحید هم این دعوت را پذیرفت و بدین‌ترتیب نامش در میان دعوت شده‌ها به اردوی جدید تیم ملی قرار گرفت.

نام وحید در حالی در لیست قرار گرفت که او در حقیقت دعوت شده بود تا خلأ نام مهدوی‌کیا در لیست احساس نشود.

کاپیتان تیم ملی که آسیب دیده بود، بی‌آنکه از سوی فدراسیون ایران با او تماسی گرفته شود از لیست تیم ملی حذف شد و دایی بی‌آنکه توضیحی در این باره بدهد، یاران دیگری را جایگزین کاپیتان تیمش کرد تا دوباره شایعه اختلاف این دو قوت بگیرد و حتی بسیاری از مسئولان فدراسیون هم در گفته‌های غیر‌رسمی‌شان عدم دعوت از مهدوی‌کیا را بی‌ارتباط با آسیب‌دیدگی‌اش می‌دانستند.

وحید اما در لیست قرار گرفته بود که کاپیتان تیم دایی باشد. این دو هرچند در زمان حضور همزمان‌شان در تیم ملی رابطه خوبی با هم نداشتند، اما هیچ‌گاه او مثل کاپیتان کیا و علی کریمی‌ رابطه تیره و درگیرانه‌ای هم با دایی نداشت و دعوتش می‌توانست سبب شود تا دایی با سپردن بازوبند کاپیتانی تیم ملی به وحید که زودتر از کریمی‌ به عضویت تیم ملی در‌آمده است، کریمی‌ را هم کاپیتان تیمش نکند.

با این وجود با اعلام لیست تیم ملی و وقتی اعلام شد نام کاپیتان کیا در لیست قرار نگرفته است، خبر آسیب‌دیدگی وحید ‌هاشمیان هم اعلام شد‌. مصدومیتی ناگهانی که تعجب‌برانگیز بود.

‌هاشمیان که ساعتی پیش از اعلام این خبر به یکی از دوستان خبرنگارش گفته بود: «‌الان نمی‌توانم درباره دعوتم به تیم ملی حرفی بزنم، بگذار کمی‌ فکر کنم و تصمیم بگیرم، به تو زنگ می‌زنم!» ناگهان در آخرین تمرین تیمش آسیب دید تا اعلام شود به احتمال فراوان برای بازی با کویت نمی‌تواند به اردوی تیم ملی اضافه شود.

او پیش از این قرار بود تا پس از بازی این هفته تیمش و از عصر یکشنبه در اردوی تیم ملی حاضر شود، اما با این آسیب‌دیدگی ناگهانی، مسئولان تیم‌های ملی از احتمال عدم حضور این بازیکن در تهران سخن می‌گویند.

کد خبر 46502

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز