کمتر از دو روز پس از رونمایی نه‌چندان پیروزمندانه از وانت سایبری تسلا در لس‌آنجلس، ایلان ماسک از رسیدن ۱۵۰ هزار سفارش برای این سایبرتراک برقی خبر داد.

ايلان ماسك وانت سايبري تسلا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، هر چند ناکامی در رونمایی از شیشه‌های ضدضربه وانت سایبری تسلا حدود ۷۶۸ میلیون دلار به مالک این شرکت زیان زد اما ماسک روز گذشته از ثبت شدن ۱۴۶ هزار سفارش برای خریدن سایبرتراک تسلا آن هم بدون پخش آگهی خبر داد. ۴۲ درصد سفارش‌دهنده‌ها وانت دوموتوری خواسته‌اند، ۴۱ درصد وانت سه‌موتوری و ۱۷ درصد هم خواهان خریدن وانت تک‌موتوری هستند.

شکستن شیشه‌های وانت آینده‌نگرانه تسلا در مراسم رونمایی و دیده شدن میلیونی فیلم این ماجرا ضربه‌ای اساسی به اعتبار تسلا وارد و بازار وال استریت را نگران کرد. در کمتر از یک روز شش درصد از ارزش سهام این شرکت کاهش یافت و فوربس اعلام کرد ثروت شخصی آقای ماسک به همین دلیل حدود ۷۶۸ میلیون دلار کمتر شده است. البته مالک تسلا اندکی بعد یک ویدئو از آزمایش پیروزمندانه شیشه‌های نشکن وانت منتشر کرد.

ثبت هر سفارش برای سفارش‌دهنده ۱۰۰ دلار هزینه دارد و تسلا اعلام کرده است این هزینه به خریداران بازگردانده می‌شود. این شرکت برای تولید انواع مدل‌های سایبرتراک از سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی کرده و بهای پایه ارزان‌ترین مدل از ۳۹۹۰۰ دلار (۴۷۰ میلیون تومان) آغاز می‌شود.

کد خبر 465010

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha