یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
۰ نفر

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از کاهش بیش از ۳۰ درصدی حریق در جنگل‌های استان در سال جاری خبر داد.  

جنگل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، فرشید سنجری  اظهار کرد: اولویت اصلی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه حفاظت و حراست از منابع طبیعی به عنوان سرمایه‌های خدادادی است که در این راستا هم در حوزه مراقبت و هم در حوزه احیا اقدامات در خور توجهی در استان انجام می‌شود.

سنجری اضافه کرد: به منظور کنترل حریق به ویژه حریق در عرصه‌های جنگلی استان با بررسی‌های دقیق  در مورد آتش‌سوزی‌های رخ داده در پنج سال گذشته، ۱۱۰ نقطه در استان کرمانشاه به عنوان نقاط بحرانی حریق شناسایی شده و اقدامات پیشگیرانه در هریک از این مناطق با توجه به دلایل وقوع حریق در سنوات گذشته انجام گرفته‌است.  

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: با اقدامات خوب انجام‌شده در راستای مقابله با حریق در عرصه‌های جنگلی استان، خوشبختانه در سال جاری شاهد کاهش چشمگیر حریق در مناطق جنگلی استان از نظر سطوح دچار حریق در مقایسه با سال گذشته بودیم.  

سنجری افزود: سال گذشته ۹ فقره حریق به مساحت ۲۴ هکتار در مناطق جنگلی استان کرمانشاه رخ داد که امسال این آمار به هفت فقره با مساحت ۱۶ هکتار کاهش پیدا کرده است.

 او اضافه کرد: امسال از نظر تعداد حریق‌های رخ داده کاهش ۳۰ درصدی و از نظر سطوح حریق هم کاهش ۳۳ درصدی را در مناطق جنگلی استان شاهد بودیم.  

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به آمار کلی آتش‌سوزی‌های رخ داده در عرصه‌های منابع طبیعی استان در سال جاری داشت و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۶۱ فقره حریق در منابع طبیعی استان رخ داده که در مجموع ۱۶۴ هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان طعمه حریق شده است.  

به گفته سنجری سال گذشته در مجموع ۲۱ فقره حریق در منابع طبیعی استان رخ داده بود و ۶۴ هکتار از مناطق جنگلی و مرتعی استان در آتش سوخت.

سنجری با اشاره به پایان حریق در عرصه‌های منابع طبیعی از آبان ماه به دلیل سرد شدن هوا و وقوع بارندگی‌ها، افزود: امسال بیشترین آتش‌سوزی‌های رخ داده در استان در مناطق جنگلی شهرستانهای دالاهو، کرمانشاه، پاوه و گیلان‌غرب بود.  

کد خبر 465005

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha